A Ferrari kettős győzelme kon struktőr-világbajnoki címet ért a Scuderiának, amely a McLaren csapat-vb-ből kizárása következtében már a Belga GPn ünnepelhetett. Luca di Montezemolo, a maranellóiak elnöke a mámor pillatatában nem feledkezett meg arról az emberről, akinek végül is a Ferrari köszönheti a McLaren lebukását és a bajnoki elsőséget. (A Ferrari diadala akkor válik hivatalossá, amikor a McLaren kijelenti, hogy nem fellebbez a konstruktőr-vb-ből történő kizárása ellen.)
„Azoknak a szurkolóknak ajánlom belgiumi kettős győzelmünket, akik hisznek a sportszerűségben – mondta vasárnap Montezemolo. – Kiemelném azt az angol úriembert, aki júniusban tájékoztatott minket egy vetélytársunkról, amelyhez közel álló személy fontos technikai irataink tucatjait másoltatta le az ő üzletében. Nélküle esélyünk sem lett volna, hogy megvilágítsuk a motorsport történetének legsötétebb ügyét.”
Mint ismeretes, Mike Coughlan McLaren-főtervező felesége, Trudy Coughlan egy londoni fénymásoló-irodában szkenneltette be a dokumentációkat, amelyeket ezután CD-re íratott. A bolt egyik munkatársának feltűnt, hogy az információk bizalmasak, ekkor értesítette a Ferrarit. A McLaren hosszas huzavona után csütörtökön értesült az FIA döntéséről, amely szerint kizárták a csapat-vbből, illetve 100 millió dollárra bírságolták.
„A Ferrari legyőzte a csalók csapatát. A Ferrari bebizonyította, hogy az övé a legjobb autó és a legjobb istálló” – írta hétfőn az olasz Tuttosport.
Az angol lapok viszont a McLarenre fókuszálnak, a két pilóta rajt utáni csetepatéja a fő téma. Lewis Hamilton maradt alul az indulást követő „ütközetben”, amely során egyszer ki is sodródott a pályáról.
„Nem tudom, hogy Fernando elé kerültem-e, de volt elég hely mindannyiunkak – mondta Hamilton az első kanyarról. – Fernando rengeteget panaszkodott arra, hogy mások sportszerűtlen manővereket hajtanak végre, és gyakran megkér mindenkit arra, hogy legyen előzékeny. Felnézek rá, de ő rám húzta az autóját, és annyira kitolt, amennyire csak lehetett. Szerencsém, hogy volt bukótér. Ezt meg kell beszélnünk.”
Alonso, aki a brit sajtó szerint e-mailjei FIA-nak való eljuttatásával zsarolta Ron Dennis csapatelnököt, nem akart foglalkozni az üggyel. „Tudom, hogy ezen csámcsog az angol sajtó, ezért nem árt tisztázni: pozícióért csatáztunk, próbáltam megelőzni Massát – mondta Alonso. – Lewis a külső részre került, az aszfaltozott bukótéren próbált meg nagyobb lendületet venni, pedig az nem is tartozik a pályához. Amikor az Eau Rouge-hoz értünk, tudtam, hogy visszavesz, mert én voltam belül. Ez csupán fizika: aki kívülről jön, lassítania kell, különben kicsúszik.”
A Daily Mail szerint Alonso fejenként ezer eurós jutalmat ígért saját zsebből a szerelőinek arra az esetre, ha meg tudja verni Hamiltont. Dennis azonban tudomást szerzett az ajánlatról, és azelőtt leállította az akciót, hogy beindult volna.
Az angol újonc előnye Alonsóval szemben 2, Kimi Räikkönenhez képest 13, Felipe Massa előtt 20 pont. A ferrarisok közül a finnek van valós esélye megnyerni a vb-t, de ehhez Massának mögé kell állnia, és mindhárom hátralévő futamon (Japánban, Kínában és Brazíliában) meg kell verniük a mclareneseket. Ha Alonso és Hamilton között ilyen ellenséges marad a viszony, még az is előfordulhat, hogy Räikkönen feladatát megkönnyíti egy kettős kieséssel végződő karambol…