A végsőkig küzdeni akar

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2007.09.17. 23:32
Címkék
Talmácsi Gábor öt ponttal vezet a világbajnokságon csapattársa, Hector Faubel előtt, aki vasárnap az utolsó métereken előzte meg. A magyar ezután arra kérte az Apriliát, segítsen, hogy egyforma legyen kettejük technikai háttere.

Elkezdődött a visszaszámlálás a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, ezért immár minden megszerzett pontnak fokozott jelentősége van. A hét végi Portugál Nagydíjon Talmácsi Gábor az utolsó métereken veszítette el az első helyet – és ezzel a tízpontos előnyéből ötöt –, miután legfőbb riválisa, Hector Faubel egyszerűen legyorsulta a célegyenesben. „Megnéztem a felvételeket, és úgy tűnt, mintha elvenném a gázt, pedig végig teligázt húztam” – mondta Talmácsi.

Ebben az esetben pedig megoldást kell találni. Méghozzá olyat, amely lehetővé teszi, hogy Talmácsi valóban küzdeni tudjon a világbajnoki címért spanyol csapattársával. Mert be kell látni, a többieknek már vajmi kevés esélyük van az elsőségre.

„Vasárnap egyértelműen én voltam a legjobb a mezőnyben, a győzelemre mégsem volt esélyem. Faubel tudta, hogy ki tud kerülni az egyenesben, és ki is került. Csak akkor akadályozhattam volna meg ebben, ha fellököm, az azonban meg sem fordult a fejemben” – folytatta Talma, aki belátja, nagy csatákat kell megnyerni ahhoz, hogy valaki megkapja a legjobb motort, és nyilván Faubel sokat tett már le az asztalra apriliásként.

De talán most már ő is tett eleget.

Hogy mindenki számára érthető legyen: a két Aprilia nem egyforma. Az egyik RS, a másik RSA fantázianévre hallgat, és nem az az ominózus A betű köztük a legnagyobb különbség. Hanem az, hogy az RSA-t (amelyen Faubel, Mattia Pasini és Sergio Gadea ül) újonnan fejlesztették. Vadonatúj konstrukció (nem úgy, mint az RS, amely egy többszörösen továbbfejlesztett változat), és mostanra beérett, lepipálja az összes többit.

„Kértem az Aprilia-mérnököket, hogy segítsenek technikailag, és nagyon rendesek voltak, megígérték, hogy megtesznek minden tőlük telhetőt – mondta Talmácsi. – Most már csak ketten harcolunk a világbajnoki címért, s jó lenne, ha ez valóban küzdelem lehetne...”

Ami az esélyeket illeti, az mindenképp Talmácsi mellett szól, hogy a statisztikai adatok szerint jelenleg ő a legmegbízhatóbb pilóta a mezőnyben – hiszen csak neki van egyetlen „nullás” futama, a riválisoknak mindnek több kiesés szerepel a neve mellett.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik