Szoros küzdelem volt – másod percre menő. Néhány tized itt, néhány amott, és a mérleg nyelve egyik irányba sem mozdult el jelentősen. A vasárnapi harmadik szakasz előtt Turi Tamás 1.7 másodperccel vezetett a bajnoki címvédő Benik Balázs előtt. Mindketten nagyon hajtottak, hiszen tudták, sok múlik ezen a versenyen.
Aztán az egyik bal kanyarba Turi nagy sebességgel érkezett meg (ötödik fokozatban), a Fabiája megcsúszott a kőfelhordáson, be az árokba, és a navigátor oldalán egyenesen neki egy fának, majd még további néhánynak. A Skoda elejéből nem sok maradt…
A verseny ezzel eldőlt, hiszen Benik mögött fényévekre voltak a többiek.
„Sajnálom Turi Tamást, de az adok-kapoknak ez volt az ára. Benne volt a pakliban, hogy valamelyikünkkel ez történik – mondta Benik Balázs. – Láttam az út szélén az embereket, és láttam az OK-táblát, de akkor még nem tudtam, hogy ők azok vagy sem, mivel arra kellett koncentrálnom, nehogy mi is beessünk ugyanoda. Örülök a győzelemnek, mert ennek köszönhetően a következő futamon már csak tíz pontot kell szereznünk a bajnoki címhez.”
A balesetre visszatérve: még napközben támadt egy kis kalamajka abból, hogy miért nem állt meg Benik a fő riválisa baleseténél, utóbb azonban a belső kamerás felvételekből egyértelműen kiderült, hogy az út szélén Turi a zöld OK-táblát tartotta, ami azt jelzi: nincs baj. Pedig azért volt egy kis gond: a navigátor Tóth Imre a balesetkor elharapta a nyelvét, és kitört néhány foga, úgyhogy nem érezte magát túl daliásan.
Turiék kiesése után a második helyért Vizin László és Herczig Norbert csapott össze. Előbbinek a nap elején még 22 másodperc előnye volt, sőt még az utolsó gyorsaságira is maradt 9.7. Ott azonban Herczig elképesztő hajrát produkált (nem mellesleg megnyerte a szakaszt), és előzött. „Norbi biztos vért ivott a szakasz előtt” – viccelődött Vizin László, aki azonban a harmadik hellyel is elégedett volt. Herczig pedig csak azt hajtogatta, hogy nem gondolta volna. De megpróbálta, és átlépett a saját árnyékán. Pontosabban az autója árnyékán, amellyel ezúttal végre nem volt semmi gond.
A negyedik helyen ifjabb Érdi Tibor ért célba (ezzel átvette az összetettbeli harmadik helyet), aki egyre több hasznos tapasztalatot szerez. Most már csak azokban a kanyarokban csúszkál keresztben, ahol sok a néző, a többi helyen inkább arra koncentrál, hogy precízen vezessen. Jól ment, így maga mögött tartotta Turán Frigyest, aki a maga részéről százszázalékos teljesítményt nyújtott (legalábbis így érezte), ám azzal a ténnyel nem tudott mit kezdeni, hogy a WRC-je az első napon szinte végig kétkerékhajtású volt.