Amíg Fernando Alonso új csapatával, a McLarennel mindenféle belviszály ellenére harcban áll a világbajnoki címért, egykori istállója, a Renault szenved. A spanyol pilótával tavaly és tavalyelőtt is mindkét vb-címet besöprő gárda Giancarlo Fisichellával és Heikki Kovalainennel az autóiban egyetlen dobogós helyezést sem csikart még ki, és egyszer sem indulhattak pilótái az első sorból. Ilyen „szégyen” legutóbb a Benetton felvásárlását követő első évében, 2002-ben fordult elő vele.
Az volt az utolsó év, amikor Alonso még nem szerepelt a csapatban, és ez az első az azóta kétszeres világbajnokká váló pilóta nélkül. Az év elején nem mertek arra gondolni a Flavio Briatore vezette alakulatnál, hogy ekkora mélyrepülésbe kezdenek. Mint mondták, Alonso csak egy ember, ugyanúgy pótolható, mint bárki más. Nos, a spanyol annál a csapatnál nyert már az idén négy versenyt, amely tavaly képtelen volt felállni a dobogó legfelső fokára, miközben a Renault-nál ötször örülhettek annak, hogy mindkét pilótájuk bekerült az időmérő utolsó fázisába, a legjobb tíz közé. Az pedig mindössze kétszer fordult elő, hogy Fisico és Kovalainen is pontszerző helyen zárt egy futamot. Az ok természetesen nem csupán Alonso távozása, sőt elsősorban nem a spanyol váltása volt. Rendkívül fontos aspektus a Michelin F1-ből való kivonulása és az átállás a Bridgestone-ra, az új standard abroncsokhoz a Renault képtelen volt úgy alkalmazkodni, mint például a McLaren (Flavio Briatore a Magyar Nagydíj idején meg is jegyezte, hogy a wokingiaknak könnyű dolguk volt az évek óta a Bridgestonenal együtt dolgozó Ferraritól átszivárgó adatok ismeretében).
Pat Symonds, a Renault műszaki vezetője az F1 Racingnek adott interjújában elmondta: minden a szélcsatornában kezdődött. Túlságosan bíztak az éveken át kiválóan működő fejlesztési központban, ami hiba volt, mert az onnan származó adatok alapján fantasztikusnak hitt autó a pályateszten csődöt mondott, és az istálló azóta is próbálja túltenni magát ezen a baklövésen.
A BMW utolérése megoldhatatlan feladatnak tűnik az utolsó három futamon, így a fő cél a vb-3. hely megőrzése lesz a Williamsszel szemben. A dobogós pozíció a McLaren kizárásának köszönhető, a Williams megelőzésének kulcsa pedig a megbízható autó volt.
Jövőre ismét veszélybe kerülhet a jó eredmény csapatszinten, és bár hatalmas szerepe van a technikának, Alonso viszszacsábítása is jelentős lépés lehet a cél felé.