Ki lesz Hamilton társa?

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.09.24. 23:33
Címkék
Ha Fernando Alonso elhagyja a McLarent, nemcsak az a kérdés vetődik fel, hová igazol, hanem az is, ki érkezik a helyére.

Az elmúlt hónapok eseményei után csoda lenne, ha Fernando Alonso a McLaren-istállónál maradna, a szakértők többsége sem lát esélyt arra, hogy a wokingiaknál folytassa pályafutását. A Magyar Nagydíj óta nem áll szóba csapatfőnökével, Ron Dennisszel, és kettejük hideg viszonya hosszú távon tarthatatlanná teszi a csapatnál a hangulatot.

Mivel a McLarennek Lewis Hamilton személyében Alonso nélkül is világbajnoki esélyes versenyzője lesz a következő években, a jobb munkamorál érdekében ajánlatos megszabadulnia Alonsótól, akinek évi 20-25 millió eurós fizetése is felszabadulna. Ha a spanyol megy, két kérdés is felvetődik: hová távozik, illetve ki jön helyette a McLarenhez?

Az idei szezon tapasztalatai alapján csak olyan csapathoz igazolna, ahol első számú pilóta lehet. A Ferrarinál Kimi Räikkönen mellett ezt biztosan nem kapná meg, Jean Todtnak pedig nem hiányzik, hogy olyan helyzetbe kerüljön, mint az idén Ron Dennis.

A Toyota meg tudná fizetni Alonsót, de az istállónál az a szokás, hogy a munkatársakat nem egymás fölé, hanem egymás mellé rendelik, és hiába vihet zsákutcába ez az elv a Formula–1-ben, a gyár a pilóták esetében is ragaszkodik hozzá. Ráadásul a Toyota az eddigi tapasztalatok alapján csak pénzt tud Alonsónak kínálni, futamgyőzelemre esélyes autót nemigen. A Renault-nál mindent megadnának azért, hogy visszakapják Alonsót, ezért arra van a legnagyobb esély, hogy a francia istállónál folytassa.

A másik fontos kérdés: kivel pótolja Dennis Alonsót?

A McLaren tesztpilótái közül Pedro de la Rosa egyrészt túl idős (36 éves), másfelől a kémbotrányban vállalt szerepe miatt nem jósolnak neki hosszú karriert a wokingiaknál. Mint ismeretes, a híressé vált e-mailekből kiderült, hogy a spanyol volt a kapocs Mike Coughlan főtervező és Alonso között a titkos Ferrari-dokumentációk elemzésében, azaz De la Rosa Alonso bizalmasának is mondható, és várhatóan honfitársával együtt távozik majd.

Gary Paffett, a német túraautó-bajnokságban edződött pilóta tavaly főállású tesztelő volt a McLarennél, de az idén viszszaküldték a DTM-be. A Prodrive-val hozták hírbe mint a McLaren B-csapatának egyik pilótáját, de nagyon lassan halad a projekt. Átmeneti megoldásként elképzelhető az alkalmazása, vele biztosan nem lenne gondja Hamiltonnak.

Két fiatal németről ugyanez elmondható: Nico Rosberg és Adrian Sutil is volt a brit csapattársa alacsonyabb kategóriákban, és máig jó barátságot ápol velük. Rosbergnek a Williamsszel, Sutilnak a Spykerrel van élő szerződése, de a McLarentől nem idegen, hogy kivásárolja kiszemeltjét. Bár futamgyőzelemre esélyes autókban nem ültek még, csapattársaik elleni teljesítményük alapján olyan kiegészítő emberek lennének, akik mellett Hamiltonnak egész éven át összpontosítania kellene a csapaton belüli párharc megnyerése érdekében is. Ráadásul a Mercedesnek sem lenne rossz, ha a McLarennel 1995 óta tartó együttműködését német pilóta megszerzésével koronáznák meg.

Ha Alonso a Renault-hoz megy, a francia csapat jelenlegi három pilótájából kettő felszabadul. A Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen, Nelsinho Piquet trióból csak egy maradhat, várhatóan Kovalainen vagy Piquet lesz a kiválasztott. A másik kettőnek viszont új munka után kell néznie, és nincs kizárva, hogy a hoppon maradók egyikét választja Ron Dennis. A Renault mindenesetre jelezte, hogy a Japán Nagydíjon bejelenti, kik lesznek 2008-ban a pilótái. Ha valóban lesz bejelentés, talán mi is okosabbak leszünk. Vagy legalábbis újabb elméleteket gyárthatunk.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik