Hiába tették át a harminc évvel ezelőtti október végi dátumról szeptember végére a Fudzsiban rendezendő Japán Nagydíjat, az időjárás ezúttal sem kegyes a Formula–1-es mezőnyhöz. Szombat délelőtt a hatalmas köd miatt félórás késéssel indult a szabadedzés, amely négy percen át tartott, mielőtt piros zászlóval leintették (hárman teljesítettek mért kört, a Williams-istálló Alex Wurz és Nico Rosberg révén fennállása legjelentéktelenebb kettős edzéssikerét aratta).
Délután sem szállt nagyon feljebb a sűrű pára, így számolniuk kellett a csapatoknak azzal, hogy a hivatalos időmérő is tolódik. Az edzés megkezdése nagyban függött attól, hogy az orvosi helikopter fel tud-e szállni, ugyanis nem biztonságos a száguldás, ha sürgős esetben nem tud odaérni a mentőegység.
Szerencsére elég jók voltak a látási viszonyok, így időben elkezdődhetett az edzés. A vizes pályára azonnal kihajtott a teljes mezőny, a Ferrari és a McLaren pilótái is rótták a köröket, hiszen a korábbi edzésen senki sem tudta megfelelően beállítani autóit a nedves pályára. Az eső már elállt, így percről percre száradt az aszfalt. Mivel a hőmérséklet 15 fok alatt maradt, nem tudott teljesen felszáradni az útfelület, a tréning legvégén sem lehetett száraz aszfaltra való gumikat tenni az autókra.
Az időeredmények ennek megfelelően jobbá és jobbá váltak, és kisebb csoda volt, hogy senki sem törte össze magát. (A legizgalmasabb jelenet Jamamoto Szakon és Ralf Schumacher ütközése volt, a koccanás mindkettejüknek az edzés végét jelentette.) Sebastian Vettel kicsúszott, de amilyen gyengén kezdett, olyan jól folytatta a szereplését, a Toro Rosso fennállása során először az első tízig jutott, és a hatodik helyen záró Rosberg motorcsere miatti büntetésének köszönhetően a nyolcadik helyről rajtolhat. Érdekesség, hogy Rosberg annak ellenére társa, Wurz elől indulhat, hogy megbüntették.
A körülmények annyira nem befolyásolták az eredményeket, hogy teljesen felboruljon az erősorrend, az edzés során végig elöl álltak a Ferrarik és a McLaren-Mercedesek. Az első sort aztán a pénteken is gyorsabb „ezüstnyilak” sajátították ki, Lewis Hamilton az idén ötödször indulhat a pole pozícióból.
Az Olasz és a Belga GP után zsinórban harmadszor vannak csapattársak az első sorban, Monza a McLarennek, Spa a Ferrarinak kedvezett, Fudzsiban pedig két nap után ismét a McLaren volt erősebb.