Turi Tamás csütörtök délután még otthon ült, és a „megváltó” telefonhívásra várt.
Az álmoskönyv szerint ez nem jelent túl jót, hiszen ekkorra már a pilóta összes riválisa Nyirádon készült a péntek délelőtti gépátvételre.
Hogy miért ült otthon az abszolút bajnoki címre aspiráló Turi? Azért, mert a versenyautója még nem indult el Magyarországra, sőt valószínűleg egyáltalán nem is fog. Az egész a Mecsek-ralin kezdődött, amelynek záró napján Turi lecsúszott az útról, a Fabia eleje nekicsapódott egy fának, és rommá tört. Sajnos nem volt tartalék kasztni, mivel Jan Kopecky is végrehajtott néhány töréstesztet az utóbbi időben, úgyhogy ezt az autót kellett újjáépíteni a csapatnak.
Pontosabban kellett volna – mert úgy tűnik, nem sikerült időre megoldani a feladatot.
„Nem egyszerű munka egy ilyen autót rendbe hozni, főleg mert nagyon összetörtük – mondta Turi Tamás. – Az egész gyárnak nem volt új kasztnija, szinte újból kellett kezdeni a karosszéria gyártását és építését. Mivel csütörtök délutánig nem indult el Csehországból a csapat, kisebb csoda lenne, ha ideérne péntek reggelre.”
Ez azt is jelenti, hogy Turi Tamás lemondhat a bajnoki cím megszerzéséről. Benik Balázs eddig is lépéselőnyben volt (a Skoda-pilóta pécsi esése után meg pláne), most pedig gyakorlatilag megnyílt előtte az abszolút elsőség felé vezető út.
„Nagyon nem szerettem volna feladni a küzdelmet, pláne így nem, hogy oda sem állunk a rajthoz. Mérhetetlenül csalódott vagyok” – kesergett Turi.
Navigátora, Tóth Imre elárulta, az utolsó pillanatig nem adták fel a reményt: elkészült az itiner és a szervizterv, bejárták a pályát – pedig utóbbi nem lehetett túl kellemes, hiszen a rutinos mitfahrer egyik csigolyája elrepedt a múltkori balesetnél, és ülni még mindig nem tud túl délcegen. De vállalta volna a versenyzést.
„Legfeljebb egy kicsit gyorsabban mentünk volna a szokásosnál, hogy ne kelljen annyi ideig ülnöm” – viccelődött szomorkásan Tóth, aki a jövő hét végén a svájci IRC-futamon áll rajthoz Bútor Róberttel.
A kétszeres bajnok Benik Balázs a maga részéről mindent megtett a tökéletes felkészülés érdekében.
„Jól sikerült a pályabejárás, és a teszten is túl vagyunk, amelyen remek volt a versenyautónk – mondta Benik. – Erre a viadalra is úgy készültünk, mint a többire, szeretnénk jól menni, gyorsan autózni, és nem feltétlenül azzal foglalkozni, hogy mi múlik ezen az eredményen és mi nem. Persze ez az elmélet, aztán majd meglátjuk, mennyire sikerül átültetni a gyakorlatba.”
Ami a bajnoki pontversenyt illeti: ha Benik megnyeri a Nyirádralit (amelyre jó esélye van), 145 pontja lesz, a két legrosszabb eredménye kiesik, tehát 125-tel áll az idényzáró előtt. Turinak lesz 104, tehát matematikailag marad esélye a címre, ám 21 pont hátrányt szinte lehetetlen ledolgozni. Persze az autósportban bármi megtörténhet...
A pénteki prológ 14 órakor (fordított sorrendben) kezdődik Nyirádon, szombaton és vasárnap pedig egyaránt 9 órakor rajtol a mezőny.