Nagy ünneplés volt a verseny után?Nagy ünneplés volt a verseny után?
Túlzás lenne ezt állítani, ugyanis vasárnap az utolsó szervizparkban meghúzódott a derekam – nyilván előzőleg egy ugrató már rásegített, de a közvetlen fájdalmat egy lehajlás váltotta ki –, úgyhogy a céldobogón is alig bírtam kikászálódni az autóból. Jóformán szerdán bírtam először lábra állni, úgyhogy nemigen ünnepeltem, de majd pótolom.
Benik Balázs háromszoros abszolút ralibajnok. Hogy hangzik?
Nagyon jól, szeretem a hármas számot. Persze a négyest még jobban...
Tudja, hogy huszonnyolc évesen ön a legfiatalabb versenyző, aki három magyar bajnoki címet szerzett?
Igen, olvastam valahol, de nem tulajdonítok neki különösebb jelentőséget. Legfeljebb annyit, hogy ez azt jelenti, van még időm. Ha úgy adódik, a nemzetközi porondon is megmérethetem magam. Jó lenne a világbajnokságon szerepelni – az tényleg igazán nagy kihívást jelentene számomra. Ha erre aprócska lehetőség is lesz, rajtam nem fog múlni, én megragadom.
Tervezi már a jövő évet?
Igen, már néhány hete dolgozom rajta. Egyelőre nem túl rózsás a helyzet, mivel fő támogatónk jövőre kivonul a sportágból, és még nincs helyette másik, de bízom benne, hogy lesz. Remélem, a három bajnoki cím azért számít valamit.
A három közül melyiket volt a legnehezebb megszerezni?
Nem tudok különbséget tenni, mert egyiket sem volt könynyű elhódítani. A bajnoki címhez sok mindennek passzolnia kell, nem csak arról van szó, hogyan vezet iksz vagy ipszilon. Megfelelő háttér kell hozzá: jó csapat, jó autó, jó navigátor. Hangsúlyozni szeretném, hogy ezt a bajnoki címet nem én egyedül szereztem meg, hanem mi ketten Varga Istvánnal.
Hogyan értékeli az idényt?
Szerintem ennél jobbra senki sem vágyhat. Hétből öt futamot megnyertünk, egyetlen hibát követtem csak el, az a fehérvári defekt nem kellett volna...
Önmarcangolós típus?
Sokat bánkódik egy-egy kiesés után?
Nem. Inkább csak mérges voltam magamra, hogy az első helyről estünk ki. Bosszantott az ügy.
Három bajnoki cím és rengeteg tapasztalat az első osztályban. Változott a vezetési stílusa az évek során?
A stílusom nem, a hozzáállásom viszont igen. Ma már nem számít, hogy murván vagy aszfalton zajlik, mind a kettőt egyformán szeretem, mindkettő kihívást jelent. A siker titka a raliban is a kiegyensúlyozottság, és örömmel mondhatom, hogy mi kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Szóval nem változott semmi: és nyerni is ugyanúgy szeretek, mint az első évben.