A kétszeres világbajnok Fer nando Alonso a hét végén Oviedóban köszöntötte szurkolóit, akik ugyanúgy megtöltötték az asztúriai város főterét, mint tavaly és tavalyelőtt, amikor győztesként tért haza. Az idei szezont harmadikként záró versenyző jövőjéről azóta folynak a találgatások, hogy a kémbotrány FIA-tárgyalásán kiderült, Ron Dennis csapatelnök és a pilóta között szinte menthetetlenül elmérgesedett a viszony. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke azonnal jelezte Alonsónak, hogy a francia gárdába bármikor visszamehet, és a Toyota vezetősége is kijelentette, bármit megadna a 26 éves spanyolért. Ám a pilóta egyik ajánlattól sem esett hanyatt, a Toyotát félreérthetetlenül visszautasította, míg a Renault-t mellékvágányra terelte, hogy ha nem lesz jobb, odamegy.
A jobb pedig a Ferrari lenne. Alonso személyesen is tárgyalt Luca di Montezemolóval, a Ferrari első emberével, akinek terve az Alonso, Kimi Räikkönen álomduó összeültetése. Alonso számára rossz hír volt, amikor bejelentették, hogy Felipe Massa 2010 végéig marad a Scuderiánál.
„Tudom, mit szeretnék, de az most nem kivitelezhető, inkább remény, mint terv – mondta Alonso Oviedóban. – Bármi is történik, az biztos, hogy nagyon nehéz idény lesz a következő.”
F1-es berkekben sokan nem hisznek benne, hogy Massa kitölti a szerződését a Ferrarinál, legfeljebb két évig marad Maranellóban, aztán jöhet Alonso, aki addigra érettebb lesz, és talán nem megy bele olyan kicsinyes csatákba, mint az idén a McLarennél. S 2009 vagy 2010 elején már Massa pártfogója, Jean Todt sem lesz a csapatnál; a francia csapatfőnök állítólag már jövőre sem utazik el minden versenyre, és nem ő lesz az, aki napról napra gardírozza a Scuderiát.
Kézenfekvő megoldás lenne Ross Brawn visszahívása, az egy évet kihagyó egykori technikai igazgató remek csapatfőnök lenne. Ám állítólag egyesek azért lobbiznak, hogy ne Brawn jöjjön. Szerintük az újjáalakított istálló az idény során úgy összekovácsolódott, hogy jobb lenne, ha olyan embert tennének az élére, aki hagyja, hogy történjenek a dolgok a maguk menetében, és ne akarjon mindenáron beleszólni a döntésekbe.
Visszatérve Alonsóra: a spanyol állítólag arra törekszik, hogy egy vagy két évet lehúzzon valahol, mielőtt a Ferrarihoz szerződik. A Renault-hoz csak akkor mehet, ha legalább két évig ott marad, ám a franciák idei formája nem sok jót ígér. A Williams lehet a másik megoldás, ott talán egy évig szívesen látnák Alonsót, akiért Nico Rosberget adnák cserébe. A Renault-nak is van jó cserealapja: Heikki Kovalainen az idén bizonyította, hogy megbízható és gyors pilóta.
Akárhogy is lesz, Alonsónak hosszú távon kell terveznie, mert jövőre biztosan jobbak lesznek annak a pilótának a kilátásai, aki a helyére kerül a McLarennél. Abban is biztosak lehetünk, hogy ez a történet sokáig elhúzódhat.