FerrariFerrari
A Scuderia Alonso nagy álma, és mivel mindenképpen egyéves szerződést szeretne 2008-ra, meg van róla győződve, hogy 2009-re meg tud állapodni a maranellóiakkal. Személyesen tárgyalt Luca di Montezemolóval, aki őt szeretné Kimi Räikkönen mellé hosszú távon, ez lenne az elnök számára az igazi álomcsapat. Felipe Massa a nemzetközi szaksajtó szerint nem fogja kitölteni 2010-ig szóló szerződését, a helyére jöhet Alonso 2008 után.
BMW
A müncheni gyár istállója Nick Heidfelddel és Robert Kubicával is szerződést kötött 2008-ra. A Ferrari és a McLaren mellett a Mario Theissen által irányított gárdának van a legjobb esélye a futamgyőzelem megszerzésére, és nem biztos, hogy rossz húzás lenne Alonso szerződtetése az utolsó lépés megtétele előtt. A spanyol mindenkinél gyorsabban az élcsapatok közé emelhetné a BMW-t, ehhez talán évek sem kellenének. Aztán amint Alonso jól végezte dolgát, jöhet a helyére Sebastian Vettel vagy Timo Glock… A kérdés az: most kinek a helyére menne Alonso? Robert Kubicától biztosan nem válna meg a csapat, Nick Heidfeld pedig több pontot szerzett az idén, mint a lengyel. Heidfeld számára azonban jó megoldás lenne a McLarenhez szerződés: a német tíz éve együtt szerepelt Hamiltonnal a McLaren pilótanevelő programjában – az F3000-ben induló Heidfeld a létra tetején, Hamilton pedig a legalján volt akkor. Ron Dennis már többször nyilatkozta, hogy megbánta Heidfeld elengedését – most visszaszerezhetné a németet.
Renault
Flavio Briatore megfogalmazta a szerződést, csak arra vár, hogy Alonso aláírja. A spanyol a franciákkal nyert két világbajnoki címet, jóban van a csapat tagjaival, mégsem ugrott első szóra Briatore hívására, aki keddig adott neki határidőt. Carlos Ghosn, a Renault nagyfőnöke csak akkor állja Alonso évi 22 millió eurós fizetését, ha hosszú távra jön a spanyol. Ám Alonso két vagy még inkább egy évre akar aláírni. Ráadásul egykori istállója idei formája sem győzte meg. Briatore ugyanakkor megmutatta neki a jövő évi kocsi terveit, és nagyon bízik a versenyzőben, aki nemcsak első számú pilóta, hanem második számú csapatfőnök is lehetne.
Williams
Rémesen alakuló 2006-os idénye után a Williams a fejlődés útjára lépett, vezetői szerint egy-két éven belül megközelítheti az élcsapatok szintjét. Ehhez azonban remek pilóták is kellenek. Nico Rosberg tökéletesen illik a grove-i gépezetbe, de ha elmegy a McLarenhez vagy a Toyotához, a folyamatos fejlődést legalább olyan képességű versenyző tudja garantálni, mint ő, és ez lenne Alonso. A Williams egy évre is szívesen látná a spanyolt, pláne, ha nem követelne magas fizetést. Mellette Nakadzsima Kazuki lehet a második számú pilóta, a nagyra tartott japán fejlődhetne a kétszeres világbajnok mellett. Még az sem elképzelhetetlen, hogy a spanyol Rosberg mellé megy. Ha nem a vb-cím a tét, Alonso vélhetően nem kezd olyan „politikai” csatába egy vele hasonló képességű pilótával szemben, mint az idén a McLarennél.
Toyota
Jarno Trulli, Alonso egykori renault-s csapattársa jóban van a spanyollal, gyakran beszélnek, és Trulli több információt is kiszivárogtatott már. Az olasz szerint Alonso csak abban az esetben menne a japánokhoz, ha magasabb fizetést kínálnának, mint amit a McLarennél kapott, és ha Ross Brawnt meg tudnák nyerni csapatfőnöknek vagy technikai igazgatónak. Csakhogy a Brawn-féle rendszer nem egyeztethető össze a Toyota filozófiájával, melyet mindenképpen sikerre akar vezetni a csapat. Ráadásul a kölniek is több évre szeretnék Alonsót.
Red Bull
Az osztrák energiaital-vállalat csapatánál lenne pénz Alonso fizetésére, a BMW-hez és a Williamshez hasonlóan a csúcs felé vezető utolsó lépések megtételét várhatnák a spanyoltól. Ám a Red Bullnak megvannak a 2008as pilótái, David Coulthardtól vagy Mark Webbertől csak abban az esetben szabadulna meg az istálló, ha Alonso legalább három évre írna alá. A spanyolnak azonban esze ágában sincs két évnél tovább maradni. Továbbá Alonso itt is megszabta azt a feltételét, hogy Ross Brawnt nyerjék meg műszaki vezetőnek.
Toro Rosso
Sebastian Vettel és Sebastien Bourdais aláírt a csapathoz, ha a Red Bull egyik gárdájánál köt ki Alonso, akkor biztosan az első számú istálló lesz a befutó, nem pedig a Toro Rosso.
Honda
Az idei eredmények ijesztőek, a spanyol számára a Honda lenne az utolsó gyári csapat, amely megoldást jelenthetne. Rubens Barrichellónak szerződése van 2008-ra Jenson Button mellé, de a braziltól bizonyára megválna az istálló Alonso javára. A spanyol 2002-ben dolgozott már együtt Buttonnal, akkor ő tesztpilóta volt a Renault-nál, Button pedig versenyző. A csapaton belüli párharc itt sem jelentene feltétlenül belháborút: biztosan nem a vb-címért csatáznának.
Super Aguri
Ugyanaz a helyzet, mint a Toro Rossónál, B-csapatként esélytelen szerződtetni Alonsót, hiszen ha már a tulajdonos fizet, az első gárdában akarja látni a kétszeres világbajnokot.
Force India
Döbbenetes megoldás lenne, ha Alonso az ex-Jordan, -Midland, -Spyker-istállóban kötne ki, még akkor is, ha itt újra együtt dolgozhatna Mike Gascoynenal, a Renault egykori sikerkovácsával. Ilyen fordulatra még az F1 sem lenne képes.
Prodrive
Ha összeáll a projekt, Alonsónak akkor is csak úgy van esélye az újonc csapatnál szerepelni, ha annak nem lesz köze a McLarenhez és a Mercedeshez.