Folytatódik a Formula–1-re az idén oly jellemző ármánykodás és egymásra mutogatás: a McLaren meg van róla győződve, hogy a Renault legalább olyan rosszat tett vele, mint ő a Ferrarival, miközben a többiek a Hondára panaszkodnak sportszerűtlen tesztmódszerei miatt.
A McLaren a napokban ugyanazt csinálja a Renault-val, amit a nyáron a Ferrari tett vele, és amire azt mondták a vezetői, hogy nem összeegyeztethető a Formula–1 alapelveivel. Miközben a wokingi csapatvezetőség igazságtalannak nevezte a Ferrari ellene indított hadjáratát, most a Renault-t támadja ugyanilyen módszerekkel.
Az ügy kulcsfigurája Phil Mackareth mérnök, aki 2006 szeptemberében szerződött át a McLarentől a Renault-hoz, és 11 régi típusú floppy lemezen vitt át adatokat a 2006-os és 2007-es McLaren-Mercedesről. A wokingiak feljelentették az FIA-nál a Renault-t, amelynek vezetőit december 6-ra idézték be kihallgatásra.
A McLaren csütörtökön részleteket is nyilvánosságra hozott Mackareth adatbázisáról. E szerint a lemezeken 33 fájlon 780 részletes rajz volt, amelyek tartalmazták a tavalyi és az idei „ezüstnyíl” összes elemét. Ellentmondásos, hogy a 11 floppy lemezen, amelyeken egyenként másfél, legfeljebb három megabyte adatot lehet tárolni, hogyan férhet el 780 tervrajz, amikor manapság már mindent gigabyte-ban mérnek…
A McLaren szerint Mackarethen kívül 18 Renault-mérnök tudott az adatokról, köztük hét felső vezető, a főtervező Tim Densham is.
A Renault mellett a Hondát érték támadások a napokban. A japán teamnek a kollektív tesztek előtt azért estek neki a többiek, mert a Super Agurival együttműködve a megengedettnél több autót próbált ki. A csapatok közötti egyezmény szerint egy istálló egy évben 30 ezer kilométert teljesíthet a gyakorlásokon. A Honda azonban az idei RA107-es kasztniból kettőt saját maga, egyet a Super Aguri révén tesztel.
„Létezik egy egyezmény, amelyet mindenki tiszteletben tart, leszámítva a Hondát” – mondta Colin Kolles, a Force India csapatfőnöke.
A Prodrive még legalább egy évig nem lesz szereplője az ellenségeskedésnek, az F1-ben való indulásra korábban egy tender megnyerésével jogot szerző csapat ugyanis lemondott arról, hogy ott legyen a 2008-as rajtrácson. A Prodrive vezetői sohasem tagadták, hogy egy másik istállótól megvásárolt autóval indulnának a vb-n, és mivel még mindig nem tiszta (és nincs is rá sok esély, hogy rövidesen tisztázódik), hogy jövőre engedélyezik-e a négykerekűek adásvételét, a gárda lemondott a felkészülésről.
A korábban a BAR-Hondát a vb második helyéig vezető David Richards új istállója az év első felében a McLarennel tárgyalt, és sokáig úgy tűnt, hogy a wokingiak B-csapata lesz.