A Renault mellett a Red Bullt tartotta a nemzetközi sajtó esélyesnek arra, hogy Fernando Alonso csapata legyen 2008ban, ám az energiaital-gyár első számú istállójánál (a második a Toro Rosso) az elmúlt napokban a takarítószemélyzeten kívül szinte mindenki felszólalt, és cáfolta, hogy a kétszeres világbajnok spanyol az osztrák licenccel induló alakulathoz tartana. Néhány hete Christian Horner csapatvezető nyitotta a sort, szerinte Alonso a Renaultnál köt majd ki. Főnöke, illetve a pilóták nem beszéltek a Renault-ról, csak arról, hogy a Red Bullnál nincs hely a McLarentől távozó pilótának.
„Az olasz sajtó meg van győződve arról, hogy Alonso a Red Bullhoz igazol, de ebből egy szó sem igaz – mondta Dietrich Mateschitz, a Red Bull-konszern első embere. – Mindkét csapatunknak megvannak a pilótái, ez az egyik ok, amely miatt nincs miről tárgyalnunk Alonsóval. A másik, hogy ő állítólag mindenképpen egyéves szerződést akar, ami nálunk szóba se jöhet. Most az a célunk, hogy bebizonyítsuk, közeledünk az élbolyhoz, és kétezer-kilencre szerezzünk egy igazán jó versenyzőt, aki hisz benne, hogy nyerhet velünk.”
Mateschitz leszögezte, hogy a Red Bull csak olyan versenyzőkkel számol, akikkel hosszú távra lehet tervezni, ugyanakkor megérti Alonsót, aki egy év múlva szeretne tiszta lappal indulni. A csapat jelenlegi pilótái közül David Coulthard negyedik, Mark Webber második Red Bull-os szezonjára készül, igaz, az ausztrál 2003-ban és 2004ben a csapat jogelődjénél, a Jaguarnál versenyzett.
„Nem nagyon szoktam böngészni a szerződésemet, de azzal azért tisztában vagyok, hogy jövőre a Red Bull versenyzője leszek. Kérdezzék meg Davidet, talán ő jobban tudja, mi van a megállapodásunkban” – mondta Mark Webber.
„Ki van zárva, hogy Fernando itt versenyezzen, és száz százalékig biztos vagyok benne, hogy maradok – tette hozzá David Coulthard. – Akkor sem bizonytalanodtam el a jövőmet illetően, amikor az első pletykák szárnyra keltek. Az sokkal jobban aggaszt, hogy néhány újságíró tényként közli velem, ki vagyok rúgva, persze úgy, hogy utána sem jártak a dolognak, csak olvasták valahol. Ismerem Dietrich Mateschitzet, aki mindig tartotta a szavát. Ha gondunk van, megbeszéljük, és szó sincs arról, hogy ki akarna tenni a csapatból.”
Alonso számára, ezek hallatán, valóban a Renault marad az egyetlen választási lehetőség, de történt már a Formula–1-ben olyan, hogy valaki, méghozzá a legkompetensebb személy mondott valamit, aztán annak az ellenkezője történt. Amíg nincs hivatalos bejelentés, mindenre számítani kell – és talán még azután is.