A múlt heti jerezi tesztelés nem csak a jövő évre való felkészülés szempontjából volt fontos állomása a holt idénynek, a 2009es idény technikai megoldásának kipróbálására is alkalmat találtak a csapatok. A teljesen sima felületű abroncsok, amelyeket 1997 után először két év múlva használnak majd, egybehangzó elismerést váltottak ki, a versenyzők nagyobb stabilitást érzékeltek autóiknál.
A 2009-es aerodinamikai csomag, amely a megszorítások miatt 30 százalékkal kisebb leszorítóerőt generál, sokak szerint így is csökkenti az átlagsebességet. Igaz, Michael Schumacher a tréning legutolsó, pénteki napján a 2009-es beállítású Ferrarival hasonlóan gyors volt, mint a többi csapat a 2008-as autójával…
A többség szerint ezek a szabályok elfogadhatóak, van viszont egy pont, amely mindenkit aggodalommal tölt el: a gumimelegítő köpenyek betiltása. A szabályalkotók elképzelései szerint a költségcsökkentés mellett az is előnye az új regulának, hogy a futam alatt kerékcserét végrehajtó versenyzők lassúbbá válnak a boxból kijövet, mint a versenyben lévő ellenfelek, és ez jó alkalmat ad a hátulról érkezőknek az előzésre. Csakhogy a pilóták több veszélyre is rámutattak: a boxból kijövő autók annyival lassúbbak a többieknél, hogy az már-már veszélyes; a hideg abroncsokban a nyomás is kisebb, a gumi laposabb, az autó könnyebben az aszfaltnak ütődik. Egyes vélemények szerint Ayrton Senna halálát ugyanez okozta az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon, amelyen a rajt után körökön át a biztonsági autó mögött haladt a mezőny.
David Coulthard, a pilótaszakszervezet egyik elnöke már jelezte is, amit tud, megtesz annak érdekében, hogy mégse tiltsák be a melegítő köpenyeket.
Versenyzőként maga Schumacher is a pilóták biztonságáért harcolt, manapság azonban csak tesztelget, no meg taxival száguldozik. A minap a bajorországi Coburg repterére igyekezett családjával, ám akkora késésben voltak, hogy átvette a volánt a taxisofőrtől, és legszebb napjaira emlékeztető autóvezetéssel jutott el feleségével, két gyerekével és új kiskutyájukkal a repülőtérig. A taxis később egy helyi lapnak azt mondta, élete legnagyobb élménye volt Schumi utasaként száguldani, és anyagilag sem járt rosszul, hiszen a 60 eurós szállítási díj mellé 100 eurónyi (26 ezer forint) borravalót is kapott.