Kisebb változás történik a Formula–1-es időmérések rendszerében a 2008-as idényben, a kieséses rendszerű kvalifikáció a háromszor negyed órás beosztás helyett egy-egy 20, 15 és 10 perces szakaszból fog állni. Az első fázisban mind a 22 autó a pályára hajthat, és akárcsak az idén, a legjobb 16 jut tovább. A másodikban ismét hatan esnek ki, az utolsó menetben pedig a legjobb tíz helyről döntenek.
Az utolsó szakasz (amely eredetileg húszperces volt, utóbb csökkentették 15 percesre) lerövidítése azért szükséges, mert az elején túl hosszú volt az az időszak, amelyen nem gyors köröket futottak a pilóták, hanem csak azért köröztek, hogy autójukból fogyjon az üzemanyag. A versenyt ugyanis annyi üzemanyaggal kezdték, mint az utolsó időmérő szakaszt, amelyben a gyors körre úgy volt igazán jó esélyük a sofőröknek, ha előtte a lehető legtöbb benzint elégették, és könnyűvé tették a kocsit.
Az új rendszerben két lehetőség közül választhatnak a pilóták: az eddigi hat-hét helyett csak egy-két kört futnak üzemanyag-égetés céljával, és utána kezdik meg két gyors kör kísérletüket, vagy lefutják az eddigi hat-hét kört, és jelentős kockázatot vállalva csak egy mért kör futnak a lehető legjobb eredmény elérése érdekében.
Az idén a kvalifikáció harmadik szakaszába nagyon ritkán bejutó Honda jobb szereplésben bízik, ennek érdekében szerződtette a csapat élére Ross Brawnt, a Ferrari egykori technikai igazgatóját. A manchesteri mérnök az új autó, az RA108-as építésének csak a legutolsó szakaszát tudta felügyelni, de a fejlesztésekből kiveszi majd a részét. A konstruktőr-vb-t (a McLaren kizárása után) a nyolcadik helyen záró japán istálló visszafogott autóbemutatót tervez, a január 29-i eseményt az istálló angliai főhadiszállásán, Brackleyban rendezik meg.
Jenson Button és Rubens Barrichello mellett kitart a vezetőség, de egyelőre nem tisztázták, hogy a különleges, a környezetvédelmet hirdető festést megtartja-e a gárda.
Egy másik japán vállalat, a Bridgestone aláírta a Formula–1 vezetőivel a hároméves szerződést, amelynek értelmében 2008-tól 2010-ig a száguldó cirkusz kizárólagos gumiszállítója lesz. A megállapodás már rég megszületett, csak a papírok aláírásával vártak mostanáig.
Végül egy hír a futballvilágból: Bernie Ecclestone és Flavio Briatore eladta a nemrégiben megvásárolt klub, a Queens Park Rangers húsz százalékát az indiai Lakshmi Mittalnak. A világ egyik leggazdagabb embere régóta üzletel Ecclestonenal, a továbbiakban hármasban irányítják a magyar Buzsáky Ákost is foglalkoztató egyesületet.