Ahogy kell, úgy csalogatott mindenkit a Ferrari a 2008-as autó bemutatójára. Egyetlen képet keringetett az interneten, amelyen éppen lecsúszik az ágaskodó lovacskás lepel a vörös gépről, s csak a felső légbeömlő nyílás oldalára felragasztott, a világbajnok kizárólagos tulajdonát képező babérkoszorú-matrica látszik. Semmi több.
Vasárnap délután aztán megejtették a hivatalos bemutatót is – hétfőn pedig már ki is próbálják az autót –, amelyen jelen volt az egyéni világbajnok Kimi Räikkönen és csapattársa, Felipe Massa, valamint a teljes új vezérkar Stefano Domenicali sportigazgatóval, Jean Todt utódával az élen.
Maga az autó a főbb formákon kívül nem sokban hasonlít az elődre, ennek fő oka a temérdek új szabály. A motor sorszáma alapján belső körökben csak 659-esnek nevezett modell nehezebb, mint a 2007-es autó, hiszen meg kellett növelni a bukósisak két oldalán lévő védőpanelek magasságát és a sebességváltó élettartamát is, mindezt úgy, hogy néhány eddig alkalmazott anyag használata tiltottá vált, továbbá bekerült az új, egységes elektronikus rendszer, amely egyben kezel minden vonatkozó műveletet – jóllehet nem erről híres, hanem arról, hogy a McLaren leányvállalata készítette. Mindezek eredményeképpen az aerodinamika szempontjából vadonatúj az összes elem, ám ez nem sokat jelent, merthogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj idejére ezeket is kicserélik…
Nincsen már beépített segédlet, azaz kipörgésgátló, fékrásegítő és rajtautomatika sem, ezért módosítani kellett a sebességváltót, a motort és a súlyelosztást is.
Izgalmasabb a külső látvány: a legelső, ami szemet szúr, a rengeteg kis légterelő panel, például az oldaldoboz elején és végén. Majd a keskenyebb első szárny – a hátsó mély és lépcsőzetes –, valamint az oldaldoboz széléről a tetejére és hátrébb, a kipufogónyílás mellé költöző kopoltyúk. No és a tavalyi találmány, az idény utáni első téli teszteken már a többiek által is próbálgatott, mind a négy kerékre felszerelt „dísztárcsa”, amely segít, hogy a levegő ne cikázzon az abroncsok környékén.
Mindez annak érdekében történt, hogy a címvédő Räikkönen vezetési stílusához minél jobban passzoljon az F2008.
„Kimi a vébé legnagyobb esélyese, ez nem is kérdés – mondta az alelnök, Piero Ferrari. – Tavaly megtörte a jeget, világbajnok lett, elkezdett bízni önmagában és a csapatban is. Az idén pedig hozzá jobban illeszkedő autót vezethet majd, ami eddig nem volt igaz: stílusa nem paszszolt az F2007-eshez, amely ráadásul sem a leggyorsabb, sem a legmegbízhatóbb nem volt. Az F2008 azonban megbízható, és a teljesítményéből sem veszített semmit.”