Ahhoz képest, milyen monumentális motorhome-ot ver fel minden futam idején a boxutca mögött, a Red Bull elég puritán autóbemutatót tartott: a szerelők kitolták a kocsit a garázs elé, néhány fotó, néhány mondat, és vége.
Maga a jármű készítése is ilyen visszafogott volt, az immár második, teljes egészében Adrian Newey felügyelete alatt gyártott autó külsőre nem sokat változott az elődhöz képest, a belseje remélhetőleg annál inkább. Merthogy a 2007-es gép, az RB3 ugyan gyors volt, ám cseppet sem megbízható, úgyhogy a fejlesztés fő célja az lett, hogy strapabíróbb legyen az RB4-es.
„Nem hiszem, hogy azért volt megbízhatatlan a tavalyi autó, mert annyira hajszoltuk volna a teljesítményt – közölte Newey. – Inkább a tervezés, a gyártás és a működtetés apróbb problémáival nem tudtunk megbirkózni. Ám így sem kellett kompromisszumot kötnünk az új autó tervezésekor. Csak meg kellett értenünk, mi miért romlott el. Az RB3-as teljesen különbözött azoktól a modellektől, amelyek korábban Milton Keynesben készültek, ez is oka volt a bajainknak. Az RB4-es azonban az előd továbbfejlesztett változata, azaz könnyebb lesz vele dolgozni.”
Ránézésre az autó magán is viseli Newey keze nyomát, karakteres, férfias kinézetű jármű. Nagyok az oldaldobozok, bár a versenytársakhoz hasonlóan meg vannak törve egyegy nagy légterelő elemmel, kétszintes az első, mély a hátsó szárny. Ahogy van, szép – akárcsak a versenyzők egyenruhája.
„Igazság szerint ez a modell még bonyolultabb, mint az előző – kezdte Geoff Willis technikai igazgató. – Jobb munkát végeztünk, mint az előző évben. Sokkal több rajz született most, ami jelzi, hogy mindenre figyeltünk. Ezt a gépet már mi irányítjuk, nem csak reménykedünk, hogy azt csinálja majd, amit szeretnénk.”
A szerény hozzáállás az idei tervekre is hatással van, a pilótapáros egyik tagja, az ausztrál Mark Webber például csak annyit mondott: szerezzenek több pontot, mint tavaly, s ő már elégedett lesz. Csapattársa, a skót David Coulthard azért tovább ment.
„Ötödikek lettünk 2007-ben, ami átlagos teljesítmény – fejtegette DC. – Persze két gyári csapatot így is megvertünk, de tovább kell lépnünk. A Ferrari és a McLaren minden pályán jó végsebességet ért el, és a kanyarokban is jó volt a tapadása, ezt kellene elérnünk nekünk is. Kétszáz emberrel nőtt a csapatunk, úgyhogy produkálnunk kell.”