Ami kiderültAmi kiderült
A MCLAREN EDZÉSTEMPÓJA. A tesztidény alatt a Ferrariról az a kép alakult ki, hogy a leggyorsabb autót építette, de a szakemberek egyetértettek abban, hogy a McLaren egy kör alatt képes felvenni a tempót a vörös gépekkel. Melbourne-ben nemcsak hogy versenyben volt Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen a két Ferrarival, az időmérő edzésen meg is verték a címvédő istálló pilótáit. Kimi Räikkönen ugyan a kvalifikáció első harmadában műszaki gondokkal küszködött, Felipe Massa végigment az időmérőn. Az edzésmenőnek kikiáltott brazil (tavaly kétszer anynyi alkalommal indult az első rajtkockából, mint Räikkönen) azonban a három szakasz egyikén sem közelítette meg a leggyorsabb mclarenest, így a pole pozícióért sem szállhatott versenybe. Úgy tűnik, az edzésen valóban McLarenfölény lesz, de a pontokat vasárnap osztják, úgyhogy nem szabad leírni a Ferrarit.
A FERRARI TÖRÉKENYSÉGE. Maranellóban a télen fogadkoztak, hogy sikerült kiküszöbölni a tavalyi hibákat. A lassú, valamint a magas rázókövekkel felszerelt pályákon szenvedő F2007-eshez képest az F2008asról nem tudhatjuk, miben javult, hiszen Melbourne egyik kategóriába sem sorolható. A tavalyi műszaki hibák azonban az első hétvégén is megjelentek, a két Ferrari Ausztráliában háromszor ment tönkre fontos pillanatban. Ha ez rendszeres lesz, a Scuderia vb-címébe, vb-címeibe kerülhet.
A KÖZÉPCSAPATOK ELŐRELÉPÉSE. A szakértői jelentések nagy része lehangoló volt a középcsapatok szempontjából, a Ferrarit és a McLarent sokan másik osztályba emelték. Ehhez képest Robert Kubica hibáján múlt, hogy nem a BMW-é lett a pole pozíció, Nick Heidfeld versenyen futott leggyorsabb köre jobb volt, mint Räikkönené, és Nico Rosberg is kellemes meglepetést szerzett. A BMW egyértelműen közelebb van az élcsapatokhoz, mint egy éve, és ezt elmondhatjuk a Rosberg vezette WilliamsToyotáról és a Fernando Alonso kormányozta Renaultról is. Mark Webber szintén csatlakozhat hozzájuk.
AZ ÚJ SZABÁLYOK HELYESSÉGE. Mozgalmas, élvezetes idénynyitót láthattunk vasárnap, amiben nagy szerepe volt a pilótákat segítő eszközök betiltásának. A rajtot az indulásszabályzó kiiktatása miatt többen is elrontották, rengeteget csúszkáltak a pályán, „emberibb” volt a körözés, mint az elmúlt években. Ugyanakkor a rendkívül biztonságos autók megóvták a versenyzőket a sérülésektől.
Ami nem derült ki
A FERRARI VERSENYTEMPÓJA. Räikkönen a 15. helyről rajtolt, és kétszer kicsúszott, Massa megpördült az első kanyarban, és a mezőny végére került, így az első futamon csak nyomokban láthattuk, mit tud a két vörös gép. A tesztek eredményei nem csalhatnak nagyot, ha egyszer a két maranellói gép hiba nélkül működik, kiderül, mire képes az „ezüstnyilak” ellen.
A RED BULL VERSENYTEMPÓJA. A Renault motoros gépeket a Renault, a BMW és a WilliamsToyota szintjére várták a tesztek után, de ebből nemigen láthattunk semmit. Webber a rajt után kiesett, David Coulthard pedig összeütközött Massával. A skót legjobb körideje legalább egy másodperccel elmaradt a másik három csapat jobbik pilótájának legjobbjától, Webber minden bizonnyal többre lett volna képes.
A FORCE INDIA KÉPESSÉGEI. Giancarlo Fisichella érkezéséhez nagy reményeket fűztek az indiai tulajdonba kerülő kiscsapatnál. Az olasz az ilyen istállókban sokkal jobb teljesítményre képes, mint amit a Renault-nál láttunk tőle (nem abszolút eredmények, hanem az autó képességeihez viszonyított eredmények tekintetében), ezért nem ok nélkül várnak pontszerzést tőle az idén. Ez a verseny a sok kieső miatt főként jó alkalom lett volna a kiugrásra, de túl korán kipottyant Fisichella és Adrian Sutil is.
NELSINHO PIQUET TUDÁSA. A brazil borzasztóan gyenge volt, még a télen alig tesztelő Szato Takuma is megverte az időmérőn. A versenyen belekeveredett a rajtbalesetbe, és bár tovább tudott menni, Massát rendkívül könnyen elengedte. Leggyorsabb köre (16. a mezőnyben a 17-ből azok közül, akik legalább egy kört megtettek) három másodperccel volt roszszabb Alonsóénál, mielőtt műszaki hiba miatt kiesett. Flavio Briatore ritkán nyúl mellé, talán Malajziában látjuk az igazi Piquet-t.