Felipe Massának csupán néhány száz méter kellett ahhoz, hogy visszavágjon Robert Kubicának a szombati időmérőn elszenvedett vereségéért, a Bahreini Nagydíj rajtja után a brazil pilóta fordult éllovasként az első kanyarba. Azután pedig, akárcsak egy évvel ezelőtt, hibátlan versenyzéssel, senkitől sem zavartatva megnyerte a szahíri futamot.
A brazil pilóta a második boxkiállások időszakát leszámítva az élen állt, de folyamatosan összpontosítania kellett, hiszen csapattársa, a vb-címvédő Kimi Räikkönen folyamatosan ott loholt öt másodperces lemaradással a háta mögött. Éppen annyira volt tőle a finn, hogy ha egyszer lefut a pályáról, már nem elsőként tér vissza. Erőfelmérés volt a javából az első két viadalt pont nélkül záró Massa számára, ám jelezte: vele is számolni kell a világbajnoki pontversenyben.
Akárcsak a BMW-vel, amely a kettős Ferrari-győzelem ellenére a nap kellemes meglepetését szerezte. A szahíri pálya mindig is kedvezett a Scuderiának, ezért nem meglepő, hogy kettős győzelmet aratott, főleg úgy, hogy február elején hat napot tesztelt itt a Toyota társaságában (a japán csapat is hasznot húzott a gyakorlásból, hatodik helyével Jarno Trulli nyolcpontosra növelte idei termését, azaz három futamon szerzett anynyi egységet, mint 2007-ben összesen).
A két BMW nyolc és fél másodpercen belüli hátránnyal ért célba Massához képest, ami remek eredménynek mondható a Ferrari majdhogynem rajt-cél győzelme mellett (papíron nem volt az, ugyanis Kubica és Nick Heidfeld is vezetett két, illetve négy körön át). Heidfeld 8.409 másodpercre csökkenő hátrányában nagy szerepe volt annak, hogy Massa a végén kiengedett, de a verseny alakulását látva megállapítható, hogy ha a brazil végig nyomta volna a gázt, akkor is csak 15 másodperc körüli lett volna a differencia.
Azaz a BMW végérvényesen bizonyította, felzárkózott az élcsapatokhoz, sőt Heikki Kovalainen teljesítményét elnézve megkockáztatható: legalább a McLaren szintjére került. A wokingiak finn pilótája be kellett érje az ötödik hellyel, s a verseny leggyorsabb körével vigasztalódott.
Még mindig jobban járt, mint csapattársa, Lewis Hamilton, aki a rajtnál beragadt, visszaesett a tizedik helyre, és hiába előzte meg azonnal Mark Webbert, a második kör elején hátulról belerohant Fernando Alonso Renault-jába. Orrkúpcserére volt szükség, Hamilton visszaesett a 18. helyre, ahonnan csak a 13.-ig tudott feljönni a végére. Idegesen versenyezte végig a Bahreini GP-t, Szato Takuma és Giancarlo Fisichella megelőzésekor is úgy mutogatott, mintha lekörözésnél tartották volna fel. Pedig csak idényük fénypontjaként csatázni próbáltak az egyik élcsapat autójával.
Az eddigi vb-éllovas Hamilton pont nélkül maradt, és akárcsak a McLaren, az elsőről a harmadik pozícióba esett vissza. Most a BMW áll az élen, egy ponttal előzi meg a Ferrarit, kettővel a McLarent. Folytatás három hét múlva Barcelonában, addig lesz kollektív teszt ugyanott, április 14-től 16-ig.