Még a sivatagban sem izzadtak meg ennyire

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.04.26. 01:42
Címkék
Két sztárpilóta, Carlos Sainz és Stéphane Peterhansel vívja meg döntő csatáját szombaton a Közép-Európa-ralin. Nagy harc lesz, mivel mindöszsze 18 másodperc köztük a különbség. A magyarok közül Kis Sándor (autó), Nagy Péter (motor) és Szaller Zoltán (kamion) áll a legjobban.

„Ezeknek a fiúknak elmentek otthonról” – mondta Luc Alphand, aki maga sem a visszafogottságáról híres, lévén Dakargyőztes és lesikló-világbajnok. Pénteken mégis megemelte kalapját a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz és a kilencszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel előtt.

Vitathatatlan, ők ketten óriási csatát vívnak egymással a Közép-Európa-ralin: ezúttal a Matador becenévre hallgató spanyol vette át a kezdeményezést, s a nap végére 18 másodperces előnyt kovácsolt. Mindössze 18 másodperc – majdnem tízórás tiszta száguldás után!

„Nem lehet több kockázatot vállalni annál, amennyit mi ma vállaltunk. Izgalmas lesz a vége!” – mondta Sainz, és Peterhansel tökéletesen egyetértett vele. „Kész vagyok a küzdelemre, bár nem tudom, meddig lehet még feszíteni a húrt. Csak annyit mondok: még Afrikában sem izzadok meg soha, most meg az adrenalintól ötven kilométer után szakadt rólam a víz.”

Mögöttük is nagy csata folyik a másodpercekért, a mieink között nyilván azért is, ki lesz a legjobb magyar. A viadal hatodik napját Szalay Balázs kezdte az élen, ám a délelőtti szakasz végén kiszakadt a komplett hátsó futóműve, így nem elég, hogy tetemes hátrányba került, valószínűleg még büntetést is kap, mert a pálya végét nem tudta teljesíteni.

Az összetettben Kis Sándor (12.) vette át „a legjobb magyar” stafétát, pedig neki sem volt könnyű napja. A rajthoz menet megismétlődtek az egy nappal korábbi szervógondok: mintha betonszobrot próbált volna tekergetni kormány helyett. Dúlva-fúlva ki is szállt a kocsiból, hogy otthagyja úgy, ahogy van, szerencsére azonban navigátora, Czeglédi Péter megoldotta a problémát, addig erőlködött, amíg kinyomta a levegőt a rendszerből, s a kormány újra rendeltetésszerűen működött. Kisnek sem kellett több, nyomta a gázt, ahogy bírta…

A legjobb részeredmény mégsem az övé lett, hanem immár sokadszor Palik Lászlóé. A pilóta most bánhatja igazán, hogy az első napon fejtetőre tette a Nissant, mert ha nincs az a malőr, a részeredményei alapján most ott loholhatna a gyári versenyzők nyakán. Palik azonban nem gondol erre, inkább annak örül, hogy a 156 kilométeres szakaszon három percet javított előző napi idején, ami eléggé meglepő, hiszen a pálya állapota sokat romlott.

Ki kell még emelnünk Varga Imre teljesítményét, aki napról napra előrébb küzdi magát, bár ezúttal csak nagy áldozat árán sikerült. Több mint 40 kilométert tett meg kormányszervó nélkül, úgyhogy mire kikecmergett a szakaszról, már alig tudta felemelni a kezét. Erre mondják, a sikernek ára van.

A motorosoknál David Casteu pályafutása első nemzetközi győzelmére készül. Volt ő már második a világbajnokságon, dobogós a Dakaron, de rangos versenyt még nem nyert. Itt az alkalom. Nagy Péter továbbra is tartja pozícióját a legjobb harminc között, amivel, ha előzetesen felajánlják, elégedett lett volna.

Eredmények a 20. oldalon

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik