„Botorság lenne tagadni, hogy stratégiai háttere van Fernando jó eredményének, és nem hiszem, hogy bárkinek kétsége lenne afelől, hogy a két pilótánk más-más taktikával vág neki a versenynek” – az F1-ben ritka őszinteséggel össze gezte a Re nault időmérőn látott teljesítményét Pat Symonds, az istálló műszaki vezetője. Ezzel megerősítette azt, amire mindenki gyanakodott, hogy Fernando Alonso a szokásosnál kevesebb üzemanyaggal vágott neki a kvalifikáció harmadik fázisának, amely után a rajtig nem lehet tankolni.
A spanyol pilóta hazai versenyének időmérő edzésén képes volt befurakodni a toronymagas esélyes Ferrari pilótái közé, mi több, egy tized sem volt a Renaultja és a rajtelsőséget megkaparintó Kimi Räikkönen Ferrarija között (a finn a negyedik versenyen a negyedik pole-os). Ahhoz, hogy az első sorba kerüljön, Fe lipe Massa hibája is kellett, a bra zil az utolsó mért körében kétszer rontott, a célegyenesre fordító ka -nyar végén kigyorsításkor kipörgette a kerekeit – akárhogy is tagadja, újabb bizonyítékot láttunk rá, hogy a kipörgésgátló betiltása az élme zőny tagjai közül neki okozza a legnagyobb gondot.
Visszatérve Alonsóra, a spanyolt és csapatát a kevés üzemanyag ellenére dicséret illeti, hiszen nem mindegyik autóval lehetett volna megtenni ugyanezt, és vélhetően a mezőnyben rajta kívül alig akad versenyző, aki képes lenne rá, hogy ilyen kört kihozzon ebből a kocsiból. A Renault 2003-ban, az úgynevezett egykörös kvalifikáció idejében – amikor először tiltották be a tankolást az időmérő és a verseny között – meghonosította azt a szokást, hogy a jó rajthely elérése érdekében a lehető legkevesebb üzemanyagot töltötte az autókba, és így a lehető legrövidebb első szakaszt produkálta a versenyeken.
Akkor Malajziában el foglalta az első rajtsort, és Alonso a verseny után do bogóra állt.
Most hasonlóval próbálkozik, kérdés, mennyire jár szerencsével. Symonds a múlt heti barcelonai teszten kipróbált aerodinamikai cso mag méltatása mellett azt is elárulta, hogy Alonso, valamint az időmérő harmadik fázisába először bekerülő Nel sinho Piquet – aki a tizedik lett –teljesen más stratégiával vág neki a futamnak, hátha valamelyik eredménnyel jár. Az igazi persze az lenne, ha a brazillal is meg tudnák játszani, amit Alonsóval, de Symonds szerint ez még korai Piquet-nek.
Ugyanakkor mondjuk a BMW-től elvárható lenne az ilyen próba, hiszen Robert Kubica és Nick Heidfeld a tavaly óta fel gyorsult BMW-t kevéssé megtankolva könnyebben kisajátíthatná az első sort. Ha jó rajt után el tudnák érni, hogy amíg az első elhúz, a második feltartja az üldözőket, még az öt-hat kör elle nére, amennyivel korábban kimennek tankolni, is lenne esélye az első hely megszerzésére a kedvezményezettnek. A Renault legutóbb a 2005-ös Kínai Nagy díjon csinálta meg ezt, Alonsónak Giancarlo Fisichella játszott hátvédet a McLaren-Merce desekkel szemben rendkívüli sikerrel. Persze ez a taktika a rajttól kezdve az előzési kísérletek hatékony vissza verésén át számos buktatón megakadhat.
Alonso első soros indulása használhat és árthat is a Ferrarinak, ha a spanyol lerajtolja Räikkönenéket, felsorakozhatnak mögéjük az üldözők, de ha a két vörös gép megelőzi, akkor a mclarenesek és a BMW-sek foghatják a fejüket. Sőt az sincs kizárva, hogy Alonso, amíg ki nem megy a boxba, tud olyan gyors lenni, mint a többiek.