Nem mind arany, ami fénylik. Spanyolországban hiába vált be a szinte porzó tankkal teljesített időmérő, Monacóban nem fut majd könnyű meneteket Fernando Alonso, sőt azt nyilatkozta, a taktikának nincs túl nagy jelentősége. Pedig ha valahol, Monte-Carlo utcáin fontos a jó rajthely, hiszen a versenyen előzni majdhogynem lehetetlen, ám éppen ebből fakad Alonso pesszimizmusa a csökkentett üzemanyag-mennyiség hasznát illetően.
„Nem tudom, milyen stratégiát választunk szombatra, de itt nem éri meg a benzinnel játszani – kezdte a kétszeres világbajnok. – Néhány pályán ha
tíz kilóval kevesebb üzemanyag van a kocsiban, azonnal az élen küzdők közé lehet kerülni, vagy legalábbis az első két sorba. Itt azonban maximum tizenöt századot lehet nyerni ennyivel, azaz legalább húsz-harminc kilót kellene kivenni az autóból, ám akkor húsz körrel korábban kell kijönni tankolni, mint a többieknek, ami már nem olyan jó. Itt nem lehet annyit variálni a stratégiával, még ha elsőre úgy is tűnik – könnyű géppel kell menni az időmérőn, vagy kicsit nehezebbel, de akkor a versenyre tartalékolva. A végén úgyis mindenki két kiállásra szavaz majd, amelyeket ráadásul egy-két körön belül hajtunk végre, úgyhogy nem lehet csodát tenni.”
Alonso ezt azután mondta, hogy 2007-ben ő győzött Monacóban Lewis Hamilton előtt, aki most a hercegség hagyományainak megfelelően csütörtökön futott első szabadedzések legjobbja volt. Más kérdés, hogy ezúttal ő maga csak hetedik lett mindkét alkalommal, 1.2 másodperccel lemaradva a tavalyi csapattárs mögött, ráadásul az első kanyarban nekiment a szalagkorlátnak, ami után a versenyfelügyelők kérdőre is vonták, mert a letörött hátsó szárny nélkül megtette még a teljes kört.
„Megmondtam nekik, hogy szerintem biztonságosan, mások veszélyeztetése nélkül vezettem, és azt is, hogy nem volt jó hely az autó leparkolására. Megköszöntem nekik, hogy nem büntettek meg, és ennyi – mondta az esetről Alonso, aztán folytatta értékelését. – Ott vagyunk, ahol megérdemeljük. Amikor az ember Monacóba jön, reménykedik benne, hogy ezen a különleges pályán másképp viselkedik majd az autója, de ez csak remény, a realitás más…”