Péntekre erős, szombatra és vasárnapra közepes felhőszakadást ígérnek az időjósok Montrealba, a Kanadai Nagydíj idejére. A kaotikus Monacói GP után újabb mozgalmas verseny van kilátásban, és akárcsak két hete, ezúttal is átmehet szerencsejátékba a vasárnapi autóversenyzés.
Így pedig szinte lehetetlen megjósolni, ki nyeri meg a magyar idő szerint este hét órakor rajtoló viadalt. Kanadában a pálya karakterisztikája miatt napsütéses időben sem ritkák a mozgalmas, több biztonsági időszakkal megbolondított viadalok, erre példa volt a tavalyi, montreali futam is, amely során négyszer hajtott a pályára a safety car.
„Nem emlékszem olyan Kanadai Nagydíjra, amelynek menetét ne befolyásolták volna a biztonsági időszakok – mondta Kimi Räikkönen, aki tavaly csak hetedik lett Montrealban, a legutóbbi futamot Monacóban pedig a kilencedik helyen zárta. – Most is fel kell készülnünk arra, hogy kisebb káosz lesz, és ki kell találnunk egy olyan stratégiát, amely lehetővé teszi a rugalmasságot. A mezőny nagyon kiegyensúlyozott, ezért nagyobb szerepet játszik a szerencse, mint valaha. Persze akármit is teszünk, ha Fortuna elpártol tőlünk, nincs esélyünk.”
Räikkönen Monacóban elveszítette vb-éllovas pozícióját Lewis Hamiltonnal szemben, és mivel olyan verseny jön, amelyet tavaly az angol uralni tudott, van esély rá, hogy a McLaren pilótája meglóg üldözői elől.
„Tavaly rögtön a kedvenc pályáim egyike lett a montreali, remélem, most is ugyanolyan gyors leszek, mint a bemutatkozásomkor – mondta Hamilton. – Életem első pole pozícióját és futamgyőzelmét értem el itt, és mivel azóta rengeteget fejlődtem, jó esélyt látok az ismétlésre.”
Hamilton mellett nemcsak az szól, hogy a két ferraris előtt áll a vb-pontversenyben, hanem az is, hogy csapattársa, Heikki Kovalainen eddig csupán 15 pontot szerzett az ő 38ával szemben, és csapata megteheti, hogy mögé áll a vb-cím érdekében. A legutóbbi három versenyen csupán egy pontot szerző finnt azonban nem akarja félreállítani a csapat, Norbert Haug Mercedes-sportigazgató szerint legalábbis van még esély Kovalainen felzárkózására.
„Kimi tavaly nagyobb hátrányban volt, mint most Heikki, mégis világbajnok lett” – magyarázta Haug álláspontját.
A BMW-nél is hasonló a helyzet, mint a McLarennél, Robert Kubica 32 pontjával szemben Nick Heidfeldnek csak húsz van, azaz a lengyel akár kiemelt támogatást is élvezhet a csapaton belül annak érdekében, hogy versenyben maradjon a vb-trófeáért. Mario Theissen csapatfőnök ugyanakkor úgy véli, még túl korai vb-esélyesként emlegetni Kubicát.
„A BMW céljai időrendben követik egymást, és most az első futamgyőzelem van soron. Amíg ez nincs meg, semmi értelme a világbajnoki címről beszélni, amely most még távolinak tűnik – mondta Theissen,
aki inkább a tavaly Montrealban másodikként leintett Heidfeldről beszélt. – Sokkal fontosabb, hogy mihamarabb kirángassuk Nicket a gödörből, amibe belekerült. Tudjuk, mire képes, nem roppan meg a nyomás alatt, bízunk benne, hogy hamar összeszedi magát.”
A McLaren és a BMW tavalyi jó eredményének megismétlése az időjárás mellett a Ferrari formájától is függ, Räikkönen szerint az idén nem tudják olyan könnyen elintézni a vörös gépeket, mint egy éve.
„Montrealban az autó fékezéskor, valamint a rázóköveken való áthaladáskor fennálló egyensúlya kulcskérdés – mondta a finn. – Tavaly ezek voltak a gyengéink, de tanultunk hibáinkból, és az F2008as sokkal stabilabb, mint az elődje. Persze Montrealban még nem köröztünk vele, ezért az első szabadedzés megkezdése előtt mindez csak elmélet.” ½