Spitzmüller, a vízisikló

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2008.06.08. 00:11
Címkék

Ömlött az eső, nyakig ért a sár, a versenyzőknek meg fülig ért a szájuk. Hihetetlen, de élvezték az extrém körülményeket, a csúszkálást, a rengeteg improvizációt – mindent, amit a Karpackie Szombathely-rali első napja hozott.

A nézőknek meg az tetszett (a zuhogó eső ellenére, bőrig ázva sem tágítottak a pálya széléről), hogy egyik-másik autó az oldalával vagy a hátuljával érkezett a kanyarokba, és persze árokjárásból is volt bőven.

Az első napot a nyolc gyorsasági szakasz közül négyet megnyerő Spitzmüller Csaba zárta az élen, aki ugyan az első körre nem jó gumikat választott, ráadásul egyszer váratlanul le is állt az autója (a vezető vagy nyolc másodpercig imádkozott, mire végre újra tudta indítani), a második körben azonban a kezébe vette az irányítást.

Úgy száguldott a vízen, hogy Herczig Norbert meg is kérdezte: „Mi vagy te, vízisikló?” (Pedig a nyolcadik helyen tanyázó Herczig nem is volt túl vicces kedvében, mert túl hosszú váltóáttételt használtak, ami nem volt jó ezekre a pályákra.)

Szóval „Vízisikló” úr jókora előnyt kovácsolt („Sokat kockáztattunk, de minden megtett métert hihetetlenül élveztem” – mondta), 23.1 másodperccel vezet Benik Balázs előtt. A címvédőt egész nap elektronikai gondok hátráltatták – az egyik kapcsoló kontakthibás volt, ami miatt a komplett fékrendszer nem működött. Márpedig ezeken a pályákon a precíz féktávok mindennél fontosabbak… Nos, nem csoda, hogy a bajnok gondterhelt volt, az már inkább, hogy így is második.

A harmadik dobogós pozíciót az összetett pontversenyt vezető Turán Frigyes foglalja el, aki délelőtt jelentős előnyre tett szert, amely viszont semmivé olvadt a második körben jelentkező meghajtásgondok miatt. A nap tanulsága számára, hogy hiába vezet az ember World Rally Cart, ha az kétkerékhajtású…

A negyedik és a hatodik helyen (szendvicsbe fogva a nagy öreg Vizin Lászlót, akit „a jóisten gyakran visszatett az útra”) két kategória-éllovas tanyázik: az N-csoportban Aschenbrenner György a szokásos precizitásával autózott, Hideg Krisztián pedig, bár legallyazott egy-két útszéli bokrot, és a navigátorával jó néhányszor megtolatta a Mitsubishit (nem működött az önindító), de vezeti az A8-as géposztályt.

Folytatás vasárnap hat gyorsasági szakasszal.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik