Egész Európa a nagy tornára figyel, kivéve a házigazdákat

Vágólapra másolva!
2008.06.22. 11:26
Címkék
Svájcban és Ausztriában a kereskedők számára hatalmas csalódást jelent az Európa-bajnokság. Az előzetes várakozások ellenére rendkívül gyér az érdeklődés a labdarúgás iránt a házigazdák lakossága körében.
Az eladók nem "szakadnak meg" a munkától, a vállalkozók nagy bánatára
Fotó: Imago
Az eladók nem "szakadnak meg" a munkától, a vállalkozók nagy bánatára
Az eladók nem "szakadnak meg" a munkától, a vállalkozók nagy bánatára
Fotó: Imago
Az eladók nem "szakadnak meg" a munkától, a vállalkozók nagy bánatára

Meglepő adatok kerültek napvilágra az osztrák és a svájci újságokban: az előzetes várakozásokhoz képest sokkal kisebb az érdeklődés az Európa-bajnokság iránt a rendező országok lakossága körében.

A lehangoló jelenség legfőbb kárvallottjai azok a kereskedők, vállalkozók, akik a nagy haszon reményében állították fel standjaikat mérkőzések helyszíneinek közelében.

A bázeli St. Jakob Park közelében található hatalmas áruházban óriási kedvezményekkel találkozhatnak a vásárolni kívánó emberek. No, de nem a ruhaüzletek tavaszi kollekciójának leértékelése miatt, hanem az Európa-bajnoksággal kapcsolatos „csecse-becsék” leárazása okán.

Hasonlóan nehéz helyzetben vannak a szurkolói övezetekben standot bérlő vállalkozók, akik hatalmas összegekért kereskedhetnek bódéikban, – esetenként 15 ezer svájci frankot fizetnek – de bevételeik elmaradnak a várakozásoktól.

Klagenfurtban például az árusok a legforgalmasabb napon mindössze száz szurkolót szolgáltak ki. Valószínűleg kissé más lenne a helyzet, ha valamelyik házigazda továbbjutott volna csoportjából, habár ennek ellentmond, hogy egyes felmérések szerint a torna előtt is mindössze a svájci lakosság 44 százalékát érdekelte az esemény.

És ez még csak a jéghegy csúcsa, a rendező országokban szabályos ellenkampány indult az Eb-vel szemben, ugyanis egyre több olyan reklám jelenik meg Svájcban és Ausztriában, mely a labdarúgás-mentes tevékenységekre buzdít. Egyes éttermek például a „futballmentesség” jelszavával csalogatják a tornát a háta közepére kívánó fogyasztói réteget.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik