Fotó: Imago
Az eladók nem "szakadnak meg" a munkától, a vállalkozók nagy bánatára
Fotó: Imago
Az eladók nem "szakadnak meg" a munkától, a vállalkozók nagy bánatára
Meglepő adatok kerültek napvilágra az osztrák és a svájci újságokban: az előzetes várakozásokhoz képest sokkal kisebb az érdeklődés az Európa-bajnokság iránt a rendező országok lakossága körében.
A lehangoló jelenség legfőbb kárvallottjai azok a kereskedők, vállalkozók, akik a nagy haszon reményében állították fel standjaikat mérkőzések helyszíneinek közelében.
A bázeli St. Jakob Park közelében található hatalmas áruházban óriási kedvezményekkel találkozhatnak a vásárolni kívánó emberek. No, de nem a ruhaüzletek tavaszi kollekciójának leértékelése miatt, hanem az Európa-bajnoksággal kapcsolatos „csecse-becsék” leárazása okán.
Hasonlóan nehéz helyzetben vannak a szurkolói övezetekben standot bérlő vállalkozók, akik hatalmas összegekért kereskedhetnek bódéikban, – esetenként 15 ezer svájci frankot fizetnek – de bevételeik elmaradnak a várakozásoktól.
Klagenfurtban például az árusok a legforgalmasabb napon mindössze száz szurkolót szolgáltak ki. Valószínűleg kissé más lenne a helyzet, ha valamelyik házigazda továbbjutott volna csoportjából, habár ennek ellentmond, hogy egyes felmérések szerint a torna előtt is mindössze a svájci lakosság 44 százalékát érdekelte az esemény.
És ez még csak a jéghegy csúcsa, a rendező országokban szabályos ellenkampány indult az Eb-vel szemben, ugyanis egyre több olyan reklám jelenik meg Svájcban és Ausztriában, mely a labdarúgás-mentes tevékenységekre buzdít. Egyes éttermek például a „futballmentesség” jelszavával csalogatják a tornát a háta közepére kívánó fogyasztói réteget.