Noha a terepraliversenyek egyébként is titkos pályán zajlanak (a versenyzőpárosok nem sokkal a rajt előtt kapják meg az itinert), a hét végi országos bajnoki futam abból a szempontból is különleges lesz, hogy a versenyzők ezen a környéken még egyáltalán nem száguldottak, tehát a talaj típusával sincsenek teljesen tisztában. „Ez a verseny kilóg a többi közül, mert a mezőny egyik tagja sem versenyzett még errefelé, tehát nem tudjuk, hogy homokos, köves vagy fekete földes pályákra számítsunk-e, no és azt sem szabad elfelejteni, hogy az elmúlt két-három napban bizony voltak esőzések. A gumiválasztás szempontjából tehát orosz rulett lesz ez a futam, az nyer, aki jobban választ” – mondta Palik László, aki három futam után 34 pontos előnnyel vezet az összetettben Lukács András előtt. A viadal pénteken az ünnepélyes rajtceremóniával imponzáns helyszínen, a gyulai vár tövében kezdődik, majd egy rövid prológot teljesít a mezőny, az igazi küzdelem pedig szombaton és vasárnap várható. Érdekesség, hogy a bajnoki címvédő Kis Sándor autójával nem ő maga áll rajthoz, hanem a ralipályákról ismert Korda Erik.