Nagy port vert fel, de legalábbis reagálásra késztette az illetékeseket Sir Jackie Stewart nyilatkozata, amelyben a korábbi háromszoros világbajnok azt mondta, szerinte Kovalainennek segítenie kell Hamiltont a szezon hátralévő részében. Erre az állításra válaszolt Ron Dennis csapatfőnök, aki szerint Hamilton nem vár el segítséget csapattársától, és nincs is szüksége rá.
A fentiekből kiderül, a magyar Formula–1-es futam előtt már annyira kiélezetté válik a világbajnoki trófeáért folyó küzdelem, hogy különböző hírek röppennek fel vele kapcsolatban – tavaly sem volt ez másként, bár akkor inkább a kémügy szolgáltatott témát a paddockbeli pletykáknak.
Akkor Kovalainen neve még semmilyen formában sem vetődött fel (nem is volt rá ok), most azonban ő került a középpontba. Ezt, ha hiú lenne, hízelgőnek is tarthatná, hiszen azt jelenti, hogy a sorozat meghatározó szereplőjévé lépett elő, olyasvalakivé, akivel foglalkozni kell.
Még akkor is, ha most éppen arról volt szó, vajon másodhegedűs szerepbe kényszerül-e a finn, vagy továbbra is azt csinál a pályán, amit akar, s a saját versenyeit vívhatja. Dennis a következőképpen reagált az ötletre.
„Elismeréssel adózom Sir Jackie előtt, hiszen ő a valaha volt legnagyobb Formula–1-es világbajnokok egyike – kezdte nyilatkozatát Dennis. – Mi általában elfogadjuk az építő jellegű kritikákat, és megértjük, hogy Nagy-Britanniában szeretik Lewis Hamiltont, és nyugtalanok, ezért tanácsokat adnak. A tény azonban az, hogy Sir Jackie 1973-ban visszavonult, ennek immár harmincöt éve, és ez idő alatt a sport sokat változott. Állítása, amely szerint Lewis világbajnoki címe Heikki segítőkészségétől függ, egyszerűen nem igaz.”
Dennis szerint az igazság az, hogy Hamiltonnak nincs szüksége extra segítségre, és bár Kovalainennel jó csapattársak, mindketten versenyképesek, és mindketten a saját döntéseiket hozzák meg a versenypályán. Más kérdés, Dennis nem is igen mondhat mást, mivel a szabályok tiltják a csapatutasítást, vagyis ha elismerné, hogy Kovalainentől segítséget kértek, azzal maga és a csapat alatt vágná a fát. Persze aki nem vak, láthatta, Kovalainen mennyire simán engedte el Hamiltont az egy héttel ezelőtti Német Nagydíjon...
De visszatérve a konkrét ügyre: Dennis azt is újból leszögezte, hogy a McLarennél továbbra is egyenlőként kezelik a pilótákat – a csapaton belül egyikük sem élvez előnyt a másikkal szemben.
„Hosszú-hosszú ideje hagyomány nálunk, hogy pilótáinkat egyenrangúként kezeljük, és ez továbbra is változatlan – erősítette meg Dennis. – Vannak kritikusok, akik otthonról, a karosszékükből nem értenek egyet ezzel, de a mi csapatunk ezt az utat választotta. Ha őszinte akarok lenni, ezt az utat kellene járnia mindenkinek a motorsportban.”
Ami Kovalainent illeti, ő nem törődik a pletykákkal, hanem teszi a dolgát – méghozzá nagyon is jól. A jerezi teszt záró napján ő volt a leggyorsabb, s bár szinte egész nap próbálgatta az autó orr-részére szerelt új légterelő elemet, legjobb eredményét akkor érte el, amikor az újítás nem volt az autón. A csapat (talán ezért, talán nem) még nem döntötte el, hogy a hét végi Magyar Nagydíjon beveti-e a kérdéses elemet.