Forró Magyar Nagydíjat ígérnek a meteorológusok, az idén nyáron ez lehet az első Formula–1es hétvége, amelyen egyáltalán nem kell számítani csapadékra az edzések, illetve a verseny alatt. Monacóban esett az eső, utána Kanadában, Franciaországban, Angliában és Németországban is az eget és a műholdas felhőképeket lesték a csapatok stratégái, de úgy tűnik, Mogyoródon erre nem lesz szükség, a jól megszokott kánikulára kell számítani, az esőfelhők legfeljebb esténként gyűlnek össze a pálya felett.
Ez elsősorban a Ferrarinak jó hír, Kimi Räikkönen hónapok óta kánikuláért sóvárgott, de – annak ellenére, hogy Monaco óta csak Silverstone-ban esett az eső a futam alatt – rendre csalódnia kellett. Persze kérdéses, hogy a McLaren utóbbi két futamon megszerzett erőfölényét kiegyensúlyozhatja-e a harmincharmincöt fokos meleg, amely óriási segítség lehet a Ferrarinak abban, hogy mihamarabb üzemi hőfokra melegítse gumijait, és ezzel az időmérőn és a verseny első köreiben is nagyobb eséllyel vegye fel a harcot Lewis Hamiltonnal.
A vb-címvédő finn persze tudja, hogy a hőség magában nem elég, meg kell oldani azokat a gondokat, amelyek Hockenheimben hátráltatták, és amelyek miatt csak hatodikként ért célba. A csapatvezetőségen óriási a nyomás, Luca di Montezemolo elnök állítólag a Német GP másnapján szokás szerint megtartott értekezleten üvöltözött Stefano Domenicali csapatfőnökkel, akinek az állása is veszélybe kerülhet.
„Jerezben a múlt heti teszten sok részletet megtudtunk hockenheimi gyengélkedésünkről – mondta Räikkönen. – Helyreráztuk a kocsit, amelyet remélhetőleg jól felkészítettünk a következő két versenyre, hiszen ez nagyon fontos szakasza a világbajnokságnak.”
Luca Badoer tesztpilóta kedden Fioranóban végrehajtotta a Magyar Nagydíjra szállítandó F2008-asok finomhangolását, az egyes és kettes rajtszámú autót ezután indították útnak Magyarországra.
A McLarennél Hamilton legutóbbi két futamgyőzelme után megalapozott a derűlátás, de a vb-éllovas még így is megpróbál óvatosan fogalmazni, amikor az esélyekről kérdezik.
„Ne várják, hogy azt mondjam, biztosan én leszek az első – mondta a tavalyi Magyar GP nyertese. – A legutóbbi két futamot megnyertem, de az előtte lévő kettőn egyetlen pontot sem szereztem, úgyhogy lehetetlen bármit is mondani. Az autó fantasztikus, nagyon jó vezetni, és bármihez nyúlunk, érezzük a változást, azaz nagyon könnyen lehet finomítani a beállítást, ami a lehető legjobb a versenyző számára.”
Hamilton elmondta, a hétvége legfontosabb része az időmérő harmadik fázisa lehet, amelyen úgy kell a lehető legjobb rajthelyet megszerezni, hogy az autóban elég üzemanyag maradjon ahhoz, hogy a verseny első boxkiállása után is legyen esélye a versenyzőnek a jó eredményre.
A McLaren és a Ferrari párharcába a BMW és a többi csapat is beleszólhat, a Hungaroring karaktere miatt a középcsapatok többsége (például a Williams, a Toyota és a Renault) bízik a meglepetésben, ami a dobogóra kerülést jelenti. A BMWsek közül Robert Kubica számára a 25 ezer lengyel szurkoló, míg Nick Heidfeldnek a múlt miatt kedves a Hungaroring. A német pilóta 1999-ben itt szerezte meg a Formula–3000-es bajnoki címet, az elmúlt két évben pedig dobogóra állt, tavaly a második rajtkockából indulva lett harmadik. Kubicát 2006-ban, élete első F1-es futamán a hetedik helyről kizárták, tavaly ötödik lett.
„A Magyar Nagydíj van legközelebb Lengyelországhoz, ezért számomra ez a hazai verseny, biztosan sok honfitársam eljön – mondta Kubica. – Itt kezdődött F1-es karrierem, ezért is van különleges varázsa a Hungaroringnek. Nagyon megerőltető a futam, folyamatosan kormányozni kell, a rövid egyenesekben nem lehet lazítani, és az állandó munkát a hőség teszi igazán kegyetlenné.”
Utóbbi mondatával az egész mezőny egyetért, a monte-carlói után a magyar pálya a legtechnikásabb, ezért mindenki testben és lélekben is a lehető legalaposabban felkészült a Magyar GP-re.