Történelmi lesz a 23. Magyar Nagydíj abból a szempontból, hogy a Hungaroringen először rendeznek olyan F1-es versenyt, amelyen öt korábbi győztes áll rajthoz. Az már négyszer is megtörtént, hogy négy olyan pilóta sorakozott fel a rajtrácson, aki korábban diadalmaskodott itt a Formula–1es futamon, de öt még soha.
1991-ben Nelson Piquet, Ayrton Senna, Nigel Mansell és Thierry Boutsen, 2005-ben Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Rubens Barrichello és Fernando Alonso, egy évre rá csaknem ugyanez a négyes Villeneuve, Kimi Räikkönen cserével, tavaly pedig Schumacher, Jenson Button váltás után várták a rajtjelzést azok, akik átélték már, milyen győztesként pezsgőzni a mogyoródi dombok között.
Miután a tavalyi futam óta egyetlen olyan pilóta sem vonult vissza, aki nyert már nálunk, és Lewis Hamiltonnak köszönhetően zsinórban a hatodik versenyen avattak különböző győztest a Hungaroringen, ez a szám ötre nőtt. (Arról, hogy jövőre hatosra bővüljön a társaság, Felipe Massa, Heikki Kovalainen vagy a két BMW-s egyike tehet leginkább, illetve a Honda, ha szerződést hosszabbít Barrichellóval.)
Az ötösből Hamilton és Räikkönen bízhat leginkább a sikerben, a többiektől, Alonsótól, Buttontól és Barrichellótól már az is meglepetés lenne, ha a dobogóra állnának.
A McLaren fiatal sztárja Indiában járt a hét végén, Mumbaiban promóciós rendezvényen vett részt, mielőtt elkezdte volna a hangolást a Magyar Nagydíjra. Kihagyta a múlt heti jerezi tesztelést, amelyen nem volt alkalma kipróbálni a csapat új, az autó orr-részére szerelhető légterelőjét. Mivel még nem dőlt el, hogy a vasárnapi futamon használják-e a vezetőszárnyat, a pénteki szabadedzés kulcsfontosságú lesz ebből a szempontból. Akkor Hamilton is gyakorol vele, és ezután dönti el a csapat, hogy érdemes-e megtartani azokat szombatra és vasárnapra.
A Ferrarinál már elhatározták, hogy biztosan bevetik a Jerezben tesztelt „cápauszonyt”, a Red Bull találmányát, amely a gyors kanyarokban a hátsó légterelőre irányítja a menetszelet, így növeli a leszorító erőt és az autó stabilitását. A Scuderia többek között ettől az újítástól is azt várja, hogy partiban lesz a McLarenMercedesekkel. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint az istállónak azért is szüksége van a jó eredményre, hogy megnyugtassa szurkolóit a Magyar Nagydíjat követő háromhetes szünet előtt.
„A legutóbbi két futamon rossz eredményt értünk el, de nincs pánikhangulat – mondta az olasz szakember. – Mi vezetjük a konstruktőr-világbajnokságot, és elméletileg az egyéni vébén is átvehetjük a vezetést a Hungaroringen. Tavaly ugyanígy álltunk, sőt még rosszabbul is, az idén pedig a győzelmek felét mi szereztük. A Francia Nagydíjon aratott kettős győzelem miatt nem tartottuk magunkat verhetetlennek, most meg nem érezzük azt, hogy minden elveszett.”
Fernando Alonso éveken át az egyik főszereplőként érkezett a Hungaroringre, az idén azonban háttérbe szorulhat. A Renault-istálló a középmezőnybe tartozik, Alonso pedig nemigen izgatja magát a sikertelenség miatt, inkább feltöltődésre használja ezt az idényt. A spanyol úgy véli, a Renault mai formája szurkolóit is meggyőzte arról, milyen nagy tett volt részéről az eddigi két világbajnoki címe.
„A mostani helyzetemet látva kezdik el értékelni a spanyolok Formula–1-es sikereimet – mondta Alonso. – Az emberek akkor kezdték el követni a sportág eseményeit, amikor sikeres voltam, és mivel három évig a győzelemért csatáztam, nem láttak bele a mélységébe. Most kezdenek rájönni, hogy nem olyan egyszerű a csúcsra jutni. Én pedig arra jöttem rá, hogy a hosszú sikerszéria teljesen leszívta az energiámat. Most, hogy fokozatosan feltöltődöm, úgy érzem, akár további tíz évet is el tudnék tölteni a Formula–1-ben.”
A Renault elsősorban már a 2009-es idényre összpontosít, legutóbb a Német Nagydíjra készített jelentős aerodinamikai módosításokat. Egyik nagy vetélytársa, a Red Bull ugyanakkor nagy lépésre szánta el magát: David Coulthard egymás után a harmadik versenyen fogja ugyanazt a motort használni. Mivel a szabályok szerint két versenyenként kell váltani, ez meglehetősen bizarr ötletnek tűnik, de van rá magyarázat. A csapat nem akarja, hogy a skót pilóta társához, Mark Webberhez hasonlóan a Belga és az Olasz Nagydíjon (a két legmegterhelőbb futamon) ugyanazt a motort használja, ezért megtöri a skót „ritmusát”.