Sok a hasonlóság Lewis Hamil ton Fudzsiban és Sanghajban elért pole pozíciója között: az időmérő harmadik szakaszában mindkét alkalommal elrontotta első mért körét, hogy aztán a másodikban mindenkit lenyűgözve az élre álljon. Ezt még szebbé tette, hogy fő riválisa, Felipe Massa kiszorult az első rajtsorból, ahová Kimi Räikkönen került.
A múlt héten Hamilton már az első kanyar előtt rontott, nagy kérdés, hogy tanult-e akkori hibájából. Az ugyanis valószínűsíthető, hogy a címvédő ismét jobban rajtol, a Ferrari ugyanis ebben a tekintetben az idén mindenképpen jobb a McLaren-Mercedesnél. Massa pedig ezúttal nem az ötödik, hanem a harmadik rajtkockából, közvetlenül Hamilton mögül várja a rajtjelzést. A mclarenesnek a Fudzsiban látottnál sokkal jobban el kell kapnia a rajtot, ha nem akarja, hogy mindkét Ferrari elé kerüljön az első kanyar előtt. Ha jól működnek a reflexei, a rövid célegyenes végén Massát maga mögött tarthatja.
Az első kanyar fontos lesz Hamilton számára, de ha megőrzi higgadtságát, a két Ferrari mögül is feljöhet, hiszen az első két körben a McLarenMercedes gumijai lesznek jobb formában, és több ponton is lehet előzni a pályán. Ha eljön ez a pillanat, Massára is vár majd egy vizsga, képes lesz-e elfogadni, hogy visszatámad az angol, vagy újra mindent vagy semmit alapon védekezik? Az is lehet, hogy jó rajt esetén Räikkönen azonnal elengedi Massát, aki megszabadul Hamiltontól, és a finnre hárul a hátvéd szerepe.
A Ferrari kettős győzelemre hajt, s ha összejön neki, Massa legrosszabb esetben (azaz ha Hamilton lesz a harmadik) is egy pontra le faragja hátrányát az angollal szemben, azaz a Brazil GP előtt ő válik favorittá. Ha Hamilton mindkét Ferrarit maga mögött tartja a rajtnál (aminek valóban izgalmas verseny lehet a következménye), és képes lesz higgadtan versenyezni, győzelmével megnyugtató előnyt szerezhet az idényzáróra. A McLarennek kevesebb esélye van a kettős győzelemre, hiszen Heikki Kovalainent még a csúcsformát mutató Fernando Alonso is megelőzte az időmérőn – a finn a rajtnál sem tudja hátvédként szolgálni Hamiltont.
A csatába már nemigen szólhat bele Robert Kubica, a lengyel csak a 11. helyről rajtol, és a Massa, Hamilton duó újabb betlije esetén is csak akkor lesz esélye feljönni a dobogóra, ha esik, vagy bejön a biztonsági autó.