Lewis Hamilton megtörte hét futamon át tartó nyeretlenségi sorozatát, Sanghajban az első helyről rajtolva, szinte végig vezetve nyert a Ferrarik előtt, és két ponttal növelte előnyét Felipe Massával szemben. A McLaren pilótája (aki az idei első leggyorsabb körét is megfutotta) így hétpontos előnnyel utazhat Brazíliába, Massa otthonába – ugyanannyival, amekkoráról egy évvel ezelőtt végül elbukott Kimi Räikkönennel szemben.
A legnehezebb feladat tehát még hátravan, az utolsó előttit viszont tökéletesen oldotta meg a vb éllovasa. A pénteki szabadedzésektől a mezőny legjobbja volt, egyedül az időmérő harmadik szakaszának elején ingott meg, de hibákkal teli első gyors köre után a másodikra összeszedte magát, és kihasználta autója képességbeli fölényét. A rajt volt a verseny legkritikusabb momentuma, de jól megoldotta, és attól kezdve már nem volt veszélyben a sikere.
A ferrarisok képtelenek voltak tartani a tempóját, főleg Massa gyengélkedett. Próbálkoztak az első boxkiállás után az egyik autón a kemény, a másikon a közepesen kemény gumival, de nem volt nagy különbség, Räik-könen így is, úgy is gyorsabb volt vb-esélyes társánál. A finn a második boxkiállásáig kapott lehetőséget, hogy megpróbálja támadni Hamiltont, de amikor bebizonyosodott, hogy esélytelen, vissza kellett vennie a tempóból, hiszen jelenleg Massa az első számú pilóta, és neki van inkább szüksége a vb-pontokra. Hat körrel a vége előtt a brazil utolérte a finnt, és el is húzott mellette. Így gyengébb autója miatti vesztesége minimális, de ahhoz, hogy világbajnok legyen, hatalmas szerencsére lesz szüksége. Hamilton csapattársához, Heikki Kovalainenhez képest is rendkívül gyors volt, azaz nem feltétlenül a McLaren-Mercedes erőfölénye tükröződött az eredményben, hanem hogy Hamilton összeszedte magát. Az ember teljesítménye pedig sokkal inkább ingadozó, mint a gépé, és ez biztató lehet a ferrarisok számára. Ugyanakkor azt is tudják, hogy nemcsak a két Ferrarinak kell megvernie Interlagosban Hamiltont Massa vb-címéhez, hanem legalább másik három pilótának is. Ahhoz, hogy Massának legyen esélye, az első két hely valamelyikén kell végeznie hazájában. A holtverseny neki kedvez, hiszen most győzelmek (5-5) és második helyek (2-2) számában is egyenlően állnak, és csak akkor beszélhet a vb-címről, ha ezek egyikéről elmozdul, Hamilton pedig nem.
Hamilton bizonyára nem hibázik többet, hiszen óriási lehetőség kapujába ért. A technika viszont közbeszólhat – a futam során defektet is elszenvedő Kovalainen egymás után kétszer esett ki motorhiba miatt. Hamilton az idén csak egy futamot nem fejezett be, Kanadában nekiment Räikkönennek, egyébként autója jól bírta. Az F1-ben még nem adott fel versenyt műszaki hiba miatt, de a nagy számok törvénye ellene szól (mint ahogy Michael Schumacher ellen a technikailag hibátlan idény végén 2006-ban, a Japán Nagydíjon…).
Hamilton ráadásul a ferrarisokkal ellentétben második versenyes motorral megy Brazíliába. Nem használta el a jokerét (az idén minden pilóta egyszer cserélhet motort büntetlenül két verseny között úgy, hogy nem töri meg a ciklusát), de a szabályok szerint az utolsó viadal előtt ezt nem is teheti meg.
Azaz még egyáltalán nincs lefutva a vb.