Miközben a 2006-os GP2-es baj nok Lewis Hamilton a világbajnoki cím első számú várományosaként készül az idényzáró Brazil Nagydíjra, elődje, Nico Rosberg attól tart, hogy le kell mondania legszebb álmai megvalósításáról. Az 1982-es világbajnok Keke Rosberg fia a Williams-istállóban mutatkozott be az F1-ben, és már a harmadik idényét tölti a nagy múltú gárdánál. A mostani idénye jól kezdődött, harmadik lett Ausztráliában, és bár Szingapúrban élete legjobbját nyújtva másodikként ért célba, azelőtt és azóta sem volt jobb nyolcadiknál. Megállapodása 2009 végéig a grove-iakhoz köti, és aggódik amiatt, hogy még egy ilyen szezonnal végképp leírja magát a nagycsapatoknál.
„Kényes a helyzetem, mert egy versenyző megítélésében szerepe van az autójának is – mondta Rosberg. – Jenson Button remek példa erre, én még mindig nagyon nagyra tartom, de a pilótapiacon megközelítőleg sincs akkora értéke, mint négy éve, amikor harmadik lett a vébén. Az év elején még nagyon jók voltunk, a tesztek remekül sikerültek, az idénynyitón a Renault-t is megvertük. Sokat reméltünk, de nagyon elszúrtuk, semmit sem javultunk, képtelenek voltunk tartani a lépést a középmezőnnyel.”
Az ember azt gondolhatná, hogy a Williams mostani idényét a 2009-es autó fejlesztésének rendelte alá, inkább a jövő évi autóval foglalkoztak, mint az ideivel. Erre utal, hogy elsőként a Williams tesztelte a 2009-es légterelőit. Ugyanakkor Sir Frank Williams kifakadása a másik főrészvényes, Patrick Head ellen mutatja, hogy nincs azért minden rendben.
„Patrick hónapokra eltűnt, és csak a Formula–2-es autó tervezésével foglalkozott – mondta Williams, arra utalva, hogy az FIA által a kategóriára kiírt tendert megnyerő Jonathan Palmer a Williams-istállóval közösen készítette el az autók terveit. – Jó lenne, ha velünk is törődne, mert van némi köze az F1-es istállóhoz.”
A Williams jövőképét az sem javítja, hogy a gazdasági válság miatt két nagy szponzora, a kvázi a brit kormány kezébe kerülő Royal Bank of Scotland és az izlandi Baugur-csoport egyaránt fontolgatja az F1-től való visszalépését.
A válság a Renault főszponzorát, az ING-t is utolérte, a harmadik negyedévben 500 millió eurós veszteséget elkönyvelő cég a holland kormány támogatásáért folyamodott. Még nem nyilatkozott arról, hogy ez hatással lesz-e F1es szerepvállalására, ami a Renault támogatásán túl több futam – például a Magyar Nagydíj – névadó szponzorálását is magába foglalja.
A Force Indiánál jól alakulnak a fejlemények, a csapat egyre közelebb kerül a McLarennel való együttműködéshez. Ron Dennis, a wokingiak elnöke elárulta, rövidesen aláírják a megállapodást, amelynek értelmében a McLaren 2009-től teljes kasztniját odaadja Vijay Mallya alakulatának. A McLaren korábban a Prodrive-val tervezett hasonlót, de mivel a Formula–1 néhány szereplője – a Williams és a Force India elődjeként a Spyker
– megfúrta a kasztnik adásvételét, a projektből semmi sem lett. A gazdasági helyzet azonban úgy alakult, hogy hirtelen az autók eladásában látják a sportág jövőjének biztosítékát.
Az üzletbe az érintettek a Mercedesszel megkötendő motorszállítási szerződést is belefoglalnák, de a Force Indiának 2009 végéig a Ferrarival van kontraktusa. Ha nem találnak megoldást, előfordulhat, hogy Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella – maradásukat a Kínai Nagydíjon erősítette meg a csapatvezetőség – McLaren-kasztnival és Ferrari-motorral indul a következő bajnokságban.
Persze ehhez még az FIA-nak is lesz egy-két szava.