Felipe Massa a minap azt ecse telte, hogy milyen hatalmas nyomás alatt kell versenyeznie Lewis Hamiltonnak a Brazil Nagydíjon, azaz igyekezett ledobni a terhet saját válláról, és rárakni riválisáéra. Hamilton sem várt sokáig a válasszal, a brit ugyanis „elfelejtette” a brazilt megemlíteni, amikor az Observer a legveszélyesebb vetélytársairól faggatta. A lap az idei évadzárón túli jövőről kérdezte Hamiltont, aki úgy vélekedik, Massa és társa, Kimi Räikkönen azért áll ilyen jól a vb-ben, mert a Scuderia pilótái.
„Nem félek senkitől – mondta Hamilton. – De ha mindenképpen ki kell választanom a legveszélyesebb ellenfelet, Robert Kubicára szavazok, a jövőben vele fogok a legtöbbet csatázni, no meg Fernando Alonsóval. Velük bizonyára meggyűlik még a bajom.”
A BMW lengyel pilótája és Alonso, akivel kapcsolatban a Renault a Brazil Nagydíjon várhatóan bejelenti, hogy jövőre is marad, már korábban jelezte, Massa végső sikerének jobban örülne, mint Hamiltonénak. A mclarenesnek nagyon kevés kollégája szurkol, most Giancarlo Fisichella, a Force India pilótája kritizálta a vb-éllovast.
„Nem szeretek más pilótákról beszélni, de ami Lewist illeti, már kétszeres világbajnoknak kellene lennie – mondta Fisico. – A vébét általában az nyeri meg, aki kevesebbet hibázik, mint a többiek. Hogy tavaly elbukta, az idén pedig a sok lehetősége ellenére egyelőre nem biztos még a címe, mindent elárul róla. Hogy Michael Schumacherhez vagy Ayrton Sennához lehetne-e hasonlítani? Felejtsék el!”
Hamilton népszerűtlenségében minden bizonnyal szerepet játszik, hogy Schumi visszavonulása után érkezett, és korai sikerei miatt sokan attól tartanak, hogy ugyanúgy uralni fogja az F1-et, mint fél évtizede a német. A hétszeres világbajnok szerint nem elképzelhetetlen Hamilton egyeduralkodása.
„Rövid idő alatt sikeressé vált, egyből felvette a versenyt Alonsóval, ez önmagáért beszél – mondta Schumacher. – Előfordulhat, hogy hétszeres világbajnok lesz, rólam sem gondolta senki, hogy megdöntöm Juan Manuel Fangio öt világbajnoki címes rekordját. Lesz nálam sikeresebb, ebben nem kételkedem, de most még nem tudjuk, hogy Hamilton vagy valaki más.”
Schumi elmondta: Massát kemény munkája mellett az is vbesélyessé tette, hogy Räikkönennek nem feküdtek az idény közben végrehajtott fejlesztések az F2008-ason. A csapat konzultánsaként dolgozó német megjegyezte, tudott volna segíteni a címvédőnek, ha megkéri rá, de a finn ezt nem tette meg.
A Ferrarihoz kapcsolódó hír, hogy a Toyota mellett a Scuderia vezetősége is jelezte: ha Max Mosley továbbra is erőlteti az egységes motor bevezetését, kiszáll a Formula–1-ből. Bernie Ecclestone korábban büszkén emlegette, hogy a Ferrari-gyár nem vált volna legendássá, ha nincs a Formula–1-ben, de mostanra egyértelműen kijelenthető: az F1 járna rosszabbul a szakítás után. A nyilatkozatra reagált az FIA, amely szerint félreinformálták a Ferrarit, ugyanis a motor egységesítése csak egy a lehetőségek közül.