Felipe Massa az első, Lewis Hamilton a negyedik rajtkockából vág neki a Brazil Nagydíjnak, azaz továbbra is teljesen nyitott a világbajnoki cím sorsa. Egyik vb-aspiráns sem hibázott akkorát, hogy azzal megnehezítse saját feladatát, az időmérő harmadik szakaszában elképesztően jó kört teljesítő brazil első számú esélyes a győzelemre, míg a kisebb hibákat elkövető brit tökéletes helyen van ahhoz, hogy a leintésnél az első ötben legyen. Massa nemcsak az első pozíciónak örülhet, hanem annak is, hogy Jarno Trulli rendkívüli napot fogott ki (pedig a hét közben lázas beteg olasz csak péntek délelőtt kapta meg a rajtengedélyt a csapatorvostól). Azt ugyanis, hogy Kimi Räikkönen is megveri a Brazil Nagydíjat „lassan járj, tovább érsz” hozzáállással megközelítő Hamiltont, biztosra vehették a ferrarisok. Ám az egy évvel ezelőtt az első rajtsorba kerülő Hamilton most a Toyota olasz pilótájától is kikapott, és így nemcsak hogy egy rajthellyel hátrébb, a pálya koszosabb felére is került, ami a rajtnál visszaüthet.
Räikkönen tavaly a harmadik rajthelyről indulva elment a második Hamilton mellett, és most is azt mondta, hogy a harmadik pozíciónak jobban örül, mintha második lett volna. Ám Hamilton szerencséjére az ötödik rajtkocka Heikki Kovalainené lett, csapattársa bizonyára nem azon lesz, hogy megtámadja, hanem hogy megvédje a hátulról érkezőktől.
A rajt azonban csak az egyik probléma Hamilton számára, kissé aggasztóbb lehet, hogy a lassú kanyarok előtt rendszeresen állóra fékezi a belső íven lévő első kerekét. Ez a jelenség Hamilton és Kovalainen autóján is megfigyelhető volt már a pénteki szabadedzéseken is, és szombatra sem sokat javult a helyzet. Ez hosszú távon visszaüthet, a gumikat egyébként is erősen igénybe vevő pályán fokozódik a defekt esélye, ami ha bekövetkezik, akár a mezőny végére is száműzheti Hamiltont, és onnan már nemigen lesz esély az első öt közé kapaszkodásra. Hamilton és a csapat biztos benne, hogy nem okoz majd gondot a sok blokkolásos fékezés, ami a múltban többször kibabrált az angollal.
Aztán még mindig ott van az időjárás, ami mindent megkavarhat. A legfrissebb előrejelzések szerint késő délelőtt, kora délután nagyobb mennyiségű csapadék hullik Sao Paulóra, és előfordulhat, hogy délután elhúzódik az esőzés. Ez pedig mindent megkavarhat, nem lehet előre tudni, kinek hoz szerencsét, és kinek nem. Az elmúlt évek arról tanúskodnak, hogy Massa nem esőmenő, de ha a vizes pályán jó rajttal megtartja vezető helyét, úgy körözhet, hogy nem akadályozza az előtte haladók vízfüggönye, és gyorsabb lehet mindenkinél. Ám a vízen bárki megcsúszhat, és 2003-ban éppen Interlagosban láttuk, hogy egy vízátfolyás a legjobbakkal is kiszúrhat, még Michael Schumacher is kis híján nekicsúszott a másik autót elvontatni készülő traktornak a Senna-S után.
A két vb-aspiránsban közös, hogy egyikük sem foglalkozik a másikkal, legalábbis azt állítják, hogy a saját feladatukon kívül más nem foglalkoztatja őket. Ez persze természetes, hiszen Hamilton első ötbe kerülése esetén mindegy, mit tesz Massa, míg a brazil nem tehet többet annál, hogy megnyeri a versenyt.
Az egyéni mellett a konstruktőr-világbajnoki cím sorsa is eldöntésre vár, a McLarennek ahhoz, hogy megelőzze a Ferrarit, 12 ponttal kell többet szereznie riválisánál, ami száraz körülmények között nehezen elképzelhető. Az egyéniben a bronzérem sorsa is kérdéses, a jelenleg harmadik Robert Kubica csak a 13. helyről rajtolhat, az őt hatpontos hátrányból követő Räikkönennek jó esélye van arra, hogy megelőzze.
A pályafutása utolsó versenyére készülő David Coulthard a 14. rajtkockából indulhat, és az sem vigasztalja, hogy csak két hellyel kapott ki csapattársától, Mark Webbertől.