Vasárnap lesz három hete, hogy a Brazil Nagydíjjal véget ért a 2008-as Formula–1-es idény, de a csapatok nem pihennek. Hétfőn már kollektív tesztelés lesz Barcelonában – vélhetően a nemrég véget érő világbajnokság főszereplői nélkül, akik szabadságra mentek. Fernando Alonso ki is jelentette, hogy januárig nem akar F1-es autóba ülni, és nem lenne meglepő, ha Lewis Hamilton is hasonlóan hosszú szünetet tartana.
A barcelonai tesztelésen így azokra a csapatokra terelődik a figyelem, amelyeket az utóbbi hónapokban a háttérbe szorított a Ferrari és a McLaren pilótáinak vb-csatározása. A Honda még egyik versenyautójának sofőrjével sem egyezett meg hivatalosan, de Jenson Button maradása borítékolható. Csapattársának kiléte kérdéses: Rubens Barrichello maradni szeretne, de két másik brazil a 36 éves pilóta állására pályázik. Bruno Senna és Lucas di Grassi a napokban teszteli az idei Hondát annak reményében, hogy jövőre a száguldó cirkusz tagja lesz.
„Az álmom válik valóra ezzel a lehetőséggel – mondta Senna, a legendás Ayrton Senna unokaöccse, aki a második helyen végzett az idei GP2-es bajnokságban. – Bár csak négy évvel ezelőtt kezdtem el versenyezni, de egész életemben erre a pillanatra vártam. A teszten a nevem miatt nagyobb lesz az elvárás velem, mint másokkal szemben. Teszem, ami tőlem telik, aztán a csapat eldönti, hogy ez elég jó-e a Formula–1-be.”
Barrichello tisztában van vele, hogy ha Senna vagy Di Grassi megfelel, neki befellegzett. Fel is készült rá, és az esetleges váltásról elkezdte a tárgyalásokat a Toro Rossóval (állítólag Senna B-terve is a Toro Rossó-s szerződés).
„Kiszolgáltatott helyzetben vagyok, hiszen a csapat kezében a döntés – mondta Barrichello, aki Sao Paulóban pihen. – Az istállónál tudják, mire vagyok képes, és ha a két srác közül valamelyiket jobbnak találják nálam, szerződést kötnek vele. Bár van ajánlatom Amerikából, csak a Formula–1 érdekel. Vagy itt versenyzem, vagy sehol.”
Barrichellót az IndyCarba hívják, a valamennyi istállót motorral ellátó Honda gondoskodna róla, hogy jó csapatba kerüljön. Ugyanakkor a sportautózásban is megtalálná a helyét, mert a Ferrari több egykori F1-es pilótájának adott lehetőséget GT-csapatában.