A Red Bull-istálló vezetői biztosra veszik, hogy a tasmániai jótékonysági túráján lábtörést szenvedő Mark Webber ott lehet az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A versenyzőt a hét közepéig egy helyi klinikán kezelik, utána Nagy-Britanniába szállítják, hogy ott folytassa lábadozását. Az idén már biztosan nem tesztel (értelemszerűen a december 14-i londoni Bajnokok Tornáját is ki kell hagynia), s kérdéses, hogy a melbourne-i idénynyitóig F1-es autóba ülhet-e.
Szerencséjére csak március 29-én lesz az Ausztrál Nagydíj, azaz még négy hónapja van arra, hogy kiheverje sérülését. Melbourne-i szereplése nemcsak a Red Bull számára életbevágóan fontos, hanem a verseny szervezőinek is, hiszen Webber az egyetlen ausztrál a Formula–1-es mezőnyben.
„Ha van valami jó Mark sérülésében, az az időzítése – mondta Christian Horner csapatfőnök. – Az idén már csak egyszer tesztelünk, december közepén Jerezben Sébastien Buemi és Sebastian Vettel megosztja egymás között a munkát. David Coulthard szóba sem került, neki már nem az autóvezetés a feladata, ráadásul eléggé elfoglalt a kisfiával, Daytonnal.”
Amíg Horner szerint Webber távolléte nem veti vissza a csapatot, Vettel úgy véli, igenis hiányozni fog a csapattárs.
„Nehezebb lesz nélküle, de remélem, jövőre, mire az új autó elkészül, már Mark is bevethető lesz – mondta a Toro Rossóval az idén futamot nyerő német. – Hiába van több időnk a következő szezonig, az új szabályok miatt sokkal kevesebb lehetőségünk lesz a tesztelésre. Ez azt jelenti, hogy sokkal jobban oda kell figyelni a gyakorlásokon, egy-egy hibáért nagyobb árat fizetünk, mint eddig. Mark rutinja éppen ezért rendkívül fontos, de megteszem, ami tőlem telik.”
Ian Morgan, a Red Bull tesztcsapatának főnöke nem félti Vettelt.
„Többször tesztelt már nálunk korábban is, mindenkit ismer, jól kijön a szerelőkkel, és ebben a helyzetben ez felbecsülhetetlen értékű” – mondta a szakember.
Webbernek elsősorban azért fontos a mihamarabbi felépülés, hogy a 2009-ben az autókba kerülő KERS energiaátalakító rendszert is tesztelhesse. A KERS nem elhanyagolható súlya (az első megoldások csapatonként változóak, 20 és 60 kilogramm közötti értékekről van szó) miatt a kocsik beállításánál kulcsfontosságú ballaszt mennyisége jelentősen csökken. Ez eleve nagy hátrány lehet a Vettelnél 15 kilóval nehezebb Webbernek – az F1-es mezőnyben a Red Bull pilótái között van a legnagyobb különbség –, hát még úgy, hogy tesztelésre sem lenne lehetősége.