Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen egy finnországi edzőközpontban készül a 2009-es idényre. A McLaren pilótái közül a világbajnoki címvédő brit biztosan nem vesz részt a decemberi teszteken, csak januárban csatlakozik a pályán folyó munkához. Az új autót január 16-án mutatják be, négy nappal korábban, mint a BMW és a Renault.
A francia istálló a 2008-as idény erős második féléve után a világbajnoki cím megszerzését tűzte ki céljául. Az utolsó nyolc versenyen az egész mezőnyt figyelembe véve a legtöbb pontot szerző Fernando Alonso álma is a harmadik vb-cím, de a spanyol óvatosan fogalmaz, mint mondta, amíg nem próbálja ki az autót, nem mond nagy szavakat.
Viszont elég konkrét nyilatkozatot tett arról, mi lesz, ha bevezetik a Max Mosley FIA-elnök által erőltetett, egységes motorokról szóló szabályt, amely szerint az összes gyártónak egyetlen standard terv alapján kell elkészítenie erőforrását. (A szövetség állítólag már a tervrajzokra szóló tendert is megfogalmazta, mi több, jelentkezők is vannak.)
„Ez lenne az utolsó csepp a pohárban, a pillanat, amikor megfogalmazódna bennem a visszavonulás gondolata – mondta Alonso, csatlakozva az autógyárak általános nézetét hirdető Ferrarihoz, amely a Mosley-terv megvalósítása esetén távozik a Formula–1ből. – Néhány éve a technológia csúcsa volt a Formula–1, imádtuk mi, versenyzők is. Ám előbb elvettek kétszázötven lóerőt, majd kiszedték az elektronikát az autókból, most pedig tapadásuk sem lesz a kocsiknak. Lépésről lépésre haladunk a múlt felé.”