A kétezres évek elején a Minardi-istálló tökéletes ugródeszka volt a Formula–1-be érkező fiatalok számára. Bár világraszóló eredmény elérésére esélytelenek voltak a kiscsapat versenyzői, 2001-ben Fernando Alonso Tarso Marquest, 2002-ben Mark Webber Alex Yoongot verte meg fényévekkel, és pont ez kellett ahhoz, hogy feljebb lépjenek egy lépcsőfokkal, s máig a száguldó cirkusz mezőnyében szerepeljenek.2004-ben Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt nem bírt egymással, mindketten bele is buktak – már ami az F1-et illeti. A 2004-es idény után aztán dönteni kellett: hogyan tovább?Bruni visszament egy lépcsőfokkal, a GP2-ben versenyzett két éven át, majd a sportautózásban találta meg a szerencséjét. Az idén már csodaszép Ferrari 430-asokkal versenyez, ráadásul a GT2-es kategória legnagyobb királyának tartják: a világbajnokságban ugyanúgy megnyerte a széria küzdelmeit, mint a Le Mans-i 24 órás versenyen. És ami a legfontosabb, minden pillanatát élvezi annak, amit csinál, mert erre született, ez a szenvedélye. Az utolsó cseppig kihasználta, hogy egykor F1-es pilóta volt, és már nem is kell erre utalnia, hiszen a sportautózásban elért eredményeinek köszönhetően is fejet hajtanak előtte. Baumgartner új menedzsere, a jó nevű Rick Gorne tanácsára 2004 végén elhatározta, inkább lesz tesztpilóta jobb csapatnál, mint versenyző a Minardinál, mert ez jelenti az előrelépést. Így tett Alonso is. Csakhogy Alonso ugyebár tönkreverte Marquest, és el is vitte a Renault, Baumgartnerért viszont, akárcsak Bruniért, nem jelentkeztek a csapatok. Zsolt következő munkája a tartalék pilótai állás lett a Champ Carban, és bemutatókon vett részt Paul Stoddart autóival.Azt mondja, túl nagy visszalépés lett volna az F1-hez képest a túraautó-bajnokság, a sportautózás vagy a GP2, ezek nem hasonlíthatóak össze azzal az érzéssel, amelyet az F1-es gép ad. Most már menne a Le Mans-sorozatba, de késő. Akkor kellett volna megragadnia az alkalmat, amikor frissen érkezett az F1-ből. Vitték volna, nem is kevesen. Az is feltételezhető, hogy nem maradna el sokkal Brunitól, hiszen gyors, és ami a legfontosabb, megbízható versenyző volt.Baumgartner Zsolt 2004. október 24., a négy évvel ezelőtti F1-es idény brazíliai záró futama óta nem indult el egyetlen autóversenyen sem. Sem itthon, sem külföldön.Látszólag nem hiányzik neki, és ez a legnagyobb baj. Ezzel ugyanis megkérdőjelezi a legfontosabbat, amiért minden pilóta belevág a nagy kalandba: az autósport iránti szenvedélyét.