„Amint önök is látják, ez az autó nem a tavalyi továbbfejlesztett változata” – ezekkel a szavakkal kezdte Aldo Costa technikai igazgató a konstruktőr-világbajnoki cím megvédésére készülő Ferrari új autójának bemutatását. Az új szabályok miatt nulláról kellett kezdeni a kocsi tervezését, és nemcsak a korábbinál szélesebb első és keskenyebb hátsó légterelő vagy a slick gumik miatt, hanem a motor tetejére elhelyezett KERS, azaz energiaátalakító rendszer miatt is.
Eddig elsősorban a BMW mutogatta az új szabályok szerint elkészített autóját, de a bajorok hangsúlyozták, hogy ez még csak a kezdetleges tesztgépük, amelynek külseje elsőre némileg meghökkentő. A Ferrarinál már finomabbak a vonalak, szebben kidolgozottak a légterelők, és elmondhatjuk ezt a kocsi vázáról is. A KERS-szel sok gondja volt a csapatnak a teszteléseken, ezért még nem biztos, hogy az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon (március 29.) benne lesz az autókban. A nagy átalakulás miatt az eddigi elnevezési rendszerrel is szakított a Scuderia, amely nem F2009-nek, hanem F60-nak hívja az autóját. A szám beszédes, a Formula–1 1950-es elindulása óta a versenysorozatban szereplő Ferrari ugyanis arra utal, hogy 60. idénye lesz a száguldó cirkuszban. Az F60-ast Felipe Massa már ki is próbálta Mugellóban, a bemutató helyszínén (eredetileg a maranellói főhadiszálláson akarták megtartani a leleplezést és a próbafutást, de amíg a fioranói tesztpályán fagypont alatt volt a hőmérséklet, a 70 kilométerrel délebbre fekvő hely időjárása már alkalmas volt a néhány kör megtételére).
„Izgalmas volt először kipróbálni az új autót, de még nem mondhatok róla sokat. Meglepődtem, amikor megláttam, mert eredetileg hatalmas autóra számítottam, mint amilyenek a tíz évvel ezelőttiek voltak, erre egy kicsi, főleg a hátuljánál formás gépet kaptam. Tetszik, remélem, gyors is – mondta Massa, majd az esélyekről beszélt. – Az autó miatt nincsenek kétségeim, én pedig egyre jobb versenyzővé válok. Hat idény tapasztalatával a hátam mögött, főleg a tavaly történtek után erősnek érzem magam. Fő vetélytársunk a McLaren lesz, sőt a BMW is odaérhet, ha folytatja fejlődését, és persze a Renault-val is számolni kell. Mindenki nulláról indul, nehéz jósolni.”
A hatalmas első légterelő miatt a szakértők többsége logikusan arra a következtetésre jutott, hogy túlkormányozottak lesznek az autók. Ennek kifejezetten örülhet Kimi Räikkönen, aki sokat szenvedett címvédőként 2008-ban, de fekszik neki a túlkormányozottság. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint az is javítja Räikkönen esélyeit, hogy az idén sokkal jobban befolyásolják a teljesítményt a pilóta képességei, mint eddig. A jövő hét végén Lappföldön egy Fiat Abarth Grande Puntóval raliversenyen is elinduló finn nem ment bele a részletekbe.
„Más ez az autó, mint a régiek. Nekem már tetszik, szeretném azt is látni, hogyan megy – mondta Räikkönen, aki szerint az új szabályok alaposan átrendezhetik az erőviszonyokat. – Akinek nem tetszik, azt javaslom, nézegesse egy darabig, aztán majd megszokja.”