Azután, hogy hétfőn a BMW-t kormányzó Christian Klien, kedden pedig a ferraris Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a három csapat bahreini tesztjén, szerdán a Toyotával száguldó Timo Glock zárt a lista tetején.
A tavalyi Magyar Nagydíjon a második helyen célba érő német pilóta volt az egyetlen, aki szerdán gond nélkül autózhatott, és elégedetten szállt ki a nap végén a TF109-esből.
„Ilyet még nem tapasztaltunk, olyan sokat megy a kocsi, hogy már mi hamarabb fáradunk el a sok adat elemzésétől és a beállítások változtatásától, mint hogy megjelenjen az első hiba az autón” – jegyezte meg mókásan Pascal Vasselon, a Toyota technikai igazgatója. Csak nehogy elkiabálja!
Felipe Massa és Nick Heidfeld egyaránt problémákkal küszködött, a Ferrari pilótája reggel a negyedik körben váltóhiba miatt a boxba hajtott, és csak dél körül tudott visszatérni a pályára. Később elektronikai meghibásodás hátráltatta az így is 105 kört megtevő brazilt. Heidfeld csak 82 körig jutott, délután ugyanis kétszer is leállt a BMW-je a pályán, a csapat számára is rejtélyes hiba miatt.
Ahogy közeledik az egykori Honda-istálló megmentésének határideje, egyre sűrűbben látnak napvilágot új hírek a csapatról. Szerdán a Honda hivatalosan is közölte, hogy valóban kapott ajánlatot a Virgin-cégcsoporttól a gárda felvásárlására, de azt is leszögezte, hogy a Sir Richard Branson vezette társaság csak egyike a jelentkezőknek. Ha véglegesítik az adásvételt, arra is hamarosan fény derülhet, hogy Jenson Button mellett Szato Takuma, Bruno Senna vagy esetleg Rubens Barrichello lesz-e az istálló versenyzője.
Az idény végén a Formula– 1-ből kivonuló ING pénzügyi csoport az utolsó évében még mindent „belead”, a Renault-t támogató vállalat ugyanis bejelentette: az Ausztrál, a Magyar és a Belga Nagydíj mellett a Török GP-nek is névadója lesz. Az ING a török Petrol Ofisi üzemanyag-vállalatot váltja főszponzorként.