Barcelonában megkezdődött az utolsó kollektív teszt, amelyen már mind a tíz csapat részt vesz. A korlátozások miatt az istállók egy-egy autót használhatnak naponta, de csütörtökig mind a húsz vb-szereplő volánhoz ül majd. Az első napon Nick Heidfeld zárt az élen Kimi Räikkönen és Jarno Trulli előtt, a legtöbb kört Adrian Sutil tette meg a Force India-Mercedesszel.
A nap elején a Toro Rosso kapott kiemelt figyelmet, a faenzai csapat ugyanis bemutatta új gépét, az STR4-Ferrarit. Az autó, amint várható volt, tulajdonképpen a Red Bull RB5-ös átfestett változata (igaz, a hátsó légterelőnek még a színezetén sem módosítottak), csak éppen nem Renault motor van benne. A pilótái közül Sébastien Bourdais-t megtartotta tavalyról, a svájci Sébastien Buemi pedig az egyetlen újonc a mezőnyben, őt a Red Bullhoz igazoló Sebastian Vettel helyére szerződtették.
A nap nagy részében Jenson Button állt a tabella élén a Brawn-Mercedesszel (végül negyedik lett), ami abból a szempontból meglepő, hogy a kocsi az utolsók között készült el. Viszont ezen a télen mindegyik négykerekű már az első tesztnapon versenyképesnek bizonyult, azaz rendkívül kiegyensúlyozott a mezőny, senki sem lóg ki a sorból, ami remek idényt ígér. Persze adódik a kérdés, hogy szabályos autóval körözött-e Button, vagy esetleg „csalt” a Honda jogutódjaként induló Brawn-csapat a kocsi súlyával. Korábban láttunk már olyat, hogy egy istálló a téli teszteken, a szponzorokkal való tárgyalás utolsó fázisának idején körrekordokat futott, aztán a versenyeken a sor végén kullogtak az autói. Mivel Barcelonában nem kell szabályos géppel menni, ez sem kizárható, de ki tudja, lehet, hogy telitalálat a Ross Brawn irányításával elkészített BGP001-es, amelynek különleges, V-alakú diffúzora kifejezetten ötletesnek tűnik, és talán valóban hatékony lesz. Mindenesetre vannak olyan pletykák, amelyek szerint a csapat lassan megegyezik a szponzorációról a Bwin fogadóirodával.
Az ellenpélda a McLaren-Mercedes. A wokingi csapat autója Barcelonában már a legújabb hátsó légterelővel ment, de Heikki Kovalainen képtelen volt 1:23.6 percesnél gyorsabb kört futni (most már nem tették fel az autóra a tavalyi légterelőt, amellyel a finn feljött volna az élmezőnybe). A hivatalos nyilatkozatok szerint nincs gond a McLarennél, de egyre több helyről lehet olyan hangokat hallani, hogy bizony elszúrták az MP4-24-est, és nem lesz gyors a kijavítása.
Persze az igazság Melbourne-ben derül majd ki, addig tényleg csak találgatni lehet.