Ron Dennis nem aggódik

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.03.11. 23:49
Címkék
Nem kongatják a vészharangot a McLaren-istállónál annak ellenére sem, hogy Lewis Hamilton csak egy kicsúszást és egy utolsó helyet tudott felmutatni a szerdai teszten.

Lewis Hamiltonnal a volán mögött sem mutatott meggyőző teljesítményt a McLaren-Mercedes Barcelonában: a tízcsapatos kollektív teszt harmadik napján a világbajnoki címvédő az utolsó helyen zárt. Pedig igyekezett, délután ki is csúszott a pályáról, és összetörte autója elejét, s végül nemcsak a leggyengébb időeredmény, a legkevesebb megtett kör is Hamilton neve mellé került. Állítólag még nincs pánik a wokingi csapatnál, az istállófőnöki posztról március elsején leköszönő, elnöki tisztségében ennek ellenére a gárda első számú emberének számító Ron Dennis legalábbis nyugodt.

„Mostani formánk ellenére a világbajnoki címért fogunk csatázni – szögezte le Dennis. – Nem az a célunk, hogy minden teszten az első helyen végezzünk, hanem hogy a lehető legalaposabban felkészüljünk az idénynyitó futamra. Valóban hibáztunk abból a szempontból, hogy a lehető legkésőbbre hagytuk az Ausztrál Nagydíjra szánt autó tökéletesítését, és csak most került aszfaltra a végleges kocsi. Ám míg riválisaink nagy része csütörtökön befejezi a felkészülést, mi a jövő hét elejét Jerezben töltjük.”

Dennis szerint az „ezüstnyíl” Melbourne-ben mutatja meg igazi erejét, és versenyről versenyre jobb lesz. A szintén Mercedes motort használó Brawn-istálló eközben elképesztő eredményeket produkál, Jenson Button szerdán több mint egy másodpercet adott a második Felipe Massának (két és felet Hamiltonnak), ráadásul 130 kört meg is tett, ami azt jelenti, hogy megbízhatóság terén is jól áll a Honda utódja.

„Ha nincsenek szponzoraid, nem tehetsz mást, mint hogy kizárólag a köridőkre összpontosítasz. Ha anyagi helyzeted megnyugtató, inkább a kocsi felkészítését tartod szem előtt” – ezt már Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke mondta a Brawn kapcsán.

Az olasz elöljáró közben amiatt aggódik, hogy többen kijátszották a diffúzorra vonatkozó szabályt, és ha nem büntetik meg őket, a Renault úgy jár, mint a motorfejlesztés befagyasztásával – a többiek a kiskapukat kihasználva ötven lóerős előnybe kerültek. Charlie Whiting, az FIA technikai vezetője mindenesetre Barcelonában járt, és megvizsgálta a gyanús autókat, azaz a Williams, a Toyota és a BMW gépeit.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik