Eger, Dobó tér, délután négy óra. Noha az első versenygép csak egy óra múlva érkezik, a kordonok mentén már nem lehet helyet találni. Hosszú volt a téli szünet, nézők és versenyzők egyaránt kiéheztek egy kis „benzingőzre”.
Az első „állomás” az ünnepélyes rajt a főtéren, az első osztályúak már vaksötétben érkeznek, az elsők között a Szuper1600-as kategória koronázatlan királya, Bútor Róbert. Őt ezúttal szokatlan szerepben láthatjuk: előfutóként rajtol egy Lada VFTS-sel, azaz esély nélkül a győzelemre vagy egyáltalán a küzdelemre. Nélküle nem lesz teljes a mezőny, mint ahogy hiányzik a háromszoros abszolút bajnok Benik Balázs, a vállsérüléssel bajlódó közönségkedvenc, Turi Tamás vagy a hétszeres győztes ifjabb Tóth János. Őket talán csak egy-egy futamon láthatjuk az idén.
A népes közönségnek így sem kell csalódnia, remek autókból és pilótákból nincs hiány – s ahogy fokozódnak az izgalmak a téren, úgy nő a tömeg is. A címvédő Spitzmüller Csaba a tavalyi Lancer WRC-vel vitézkedik, Herczig Norbert és ifj. Érdi Tibor egyaránt új Subaruval száguld, de azért Turán Frigyest sem szabad leírni, bár az Octavia nem éppen mai „gyerek”.
A küzdelem szombaton kezdődik, nyolc gyorsasági szakaszt tartogat a nap.