Miközben a negyedliteres gép osztály egyik legfőbb esélyese, Marco Simoncelli otthon arra várt, hogy megműtsék a hét végi edzés közben eltörött jobb sajkacsontját (ez ugyanaz a csont, amely Talmácsi Gábor csuklójában is eltört tavaly), a mezőny már a katari pályán körözött, s a tréning különlegessége, hogy a villanyfényes versenyre készülve természetesen éjszaka száguldottak a pilóták. Kora reggel Simoncellit megműtötték, s az orvosok szerint jó esélye van arra, hogy rajthoz álljon a hét végi idénynyitón, Héctor Barberá pedig azzal a boldog tudattal hajtotta álomra a fejét, hogy ő volt a leggyorsabb a hétfői teszten.
Talmácsi Gábor nyolcadikként végzett, s bár ezúttal nem a helyezés volt fontos, azt mondja, még lehet javulni, ennél jóval többet tud a motor. „A puha gumikat, amelyekkel igazán gyorsan lehetne menni, egyelőre nem próbáltam ki, ez a kedd éjszakai feladat. Azzal valószínűleg jobban megérzem majd a pálya ritmusát is, és a köridőm is javul. A pályacsúcstól egyelőre messze vagyunk, mert az aszfaltcsík nagyon csúszik. Ennek ellenére szereztünk néhány hasznos tapasztalatot, amelyeket a második napon felhasználunk, mert a kvalifikáció szempontjából fontos, hogy legyen gyors köröm. Összességében úgy érzem, felkészülten várjuk a nyitányt” – mondta Talmácsi, aki hétfőnmajdnem 1.8 másodperccel maradt el Barberá mögött.
Tóth Imre a 17. pozícióban végzett, de nem izgult emiatt, hiszen versenyszimulációkat teljesített, nem a szupergyors körökre koncentrált. Amint arról már beszámoltunk, a Team Tóth magyarjának nem volt túl sok lehetősége tesztelni a téli szünet alatt (konkrétan csak egy kollektív tréningen tudott részt venni), úgyhogy a tapasztalatszerzés mindennél fontosabb.
„Kellenek a kilométerek, van mit pótolnunk – mondta Tóth. – Biztató, hogy nemcsak egy-egygyors köröm van, hanem folyamatosan jól teljesítek, s ez azért fontos, mert a versenyen erre lesz szükség. Az éjszakai viadal abból a szempontból különleges, hogy az első néhány óra mindig azzal telik, hogy megszokjuk az árnyékunkat, hogy biztosak legyünk benne, nem jön mellettünk senki, le lehet borítani a motort a kanyarokban. De ezen is túl vagyunk, úgyhogy a hét végén már nem lesz gond.”
A teszt kedd éjszaka (lapzártánk után) folytatódott, s a pilótáknak nemcsak az volt szokatlan, hogy villanyfénynél száguldanak, hanem az is, hogy a sivatagban éjszaka akár öt-hat fokot is zuhan fél óra alatt a hőmérséklet, s bizony erre a motorok nem mindig egyformán reagálnak.