A Ferrarinál nincs bocsánat a hibázóknak

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.04.14. 23:09
Címkék
Miközben mindenki a diffúzorügy szerdai eredményhirdetését várja, a Ferrarinál kisebb átalakítások történtek a csapaton belül. A Malajziában hibázó mérnök a Kínai Nagydíjra már nem utazik el.

Kedden a Nemzetközi Automobil-szövetség fellebbviteli bírósága Párizsban meghallgatta a diffúzorügyben beidézett csapatok képviselőit. A Ferrari, a BMW, a Red Bull és a Renault szerint szabálytalan alkatrészt használ a Brawn, a Toyota és a Williams, ám a három csapat fenéklemez-végződése Ausztráliában és Malajziában is sikeresen átment a műszaki ellenőrzésen, majd a sportfelügyelő-bizottság is mindkét helyszínen szabályosnak találta őket. Döntés az ügyben szerda délután várható, akkor derül ki, hogy továbbra is használhatja-e a három istálló az egyedi kialakítású diffúzorát, vagy a többiekéhez hasonló, egyszerűbb alkatrészt kell bevetniük.

Miközben a Formula–1-et követők Párizsra figyelnek, Maranellóban kisebb átalakítás történt a csapat vezetőségében. Az első két versenyt pont nélkül záró Ferrari – 1992 óta először mondott teljes csődöt a csapat az első két futamon – Malajziában taktikai hibákat követett el, és Luca di Montezemolo elnök ezt nem hagyta szó nélkül. Válságülést hívott össze, amelynek Luca Baldisseri stratéga esett áldozatául. A versenyek taktikai felelősének tulajdonítják, hogy Felipe Massa a korábbi években megszokott kényelmesség miatt esett ki az időmérő első fázisában, míg Kimi Räikkönen a versenyen száraz pályára kapott vizes aszfaltra való abroncsot, és így veszítette el a pontszerzés esélyét.

Baldisseri a Kínai Nagydíjra már el sem utazhat, helyette az istálló ausztrál mérnöke, Chris Dyer irányítja a munkát az edzéseken és a versenyen. Dyer volt Michael Schumacher utolsó versenymérnöke, és Räikkönen is az ő segítségével nyerte meg 2007-ben a világbajnokságot. Tavaly azonban visszaesett a finn, állítólag Dyerrel is megromlott a kapcsolata, ezért az idén már nem ő, hanem az olasz Andrea Stella készíti elő Räikkönen autóját.

Baldisseri, aki Ross Brawn távozása után lett vezető versenymérnök (Brawn technikai igazgatói feladatkörét kettéosztották, a produkciós folyamatot 2007-ben Mario Almondo irányította), de már tavaly is sokat hibázott, a sepangi történések pedig az utolsó cseppet jelentették a pohárban.

Nem bocsátották el, a következő heteket a maranellói főhadiszálláson tölti, ahol Aldo Costa technikai igazgató segítőjeként az lesz a feladata, hogy tartsa a kapcsolatot a nagydíjon lévő csapat és a gyár között. Feladata bizonyos szempontból még fontosabb is lehet, mint az eddigi, hiszen ha Párizsban szabályosnak találják a dupla lemezes diffúzort, Baldisseri lesz az egyik legfontosabb láncszeme annak a csoportnak, amelynek feladata az eszköz kivitelezése a Scuderiánál. A lehetséges projekt másik két fontos tagja, a görög főtervező, Nikolasz Tombazisz és a tanácsadó Rory Byrne Párizsban éppen azért szólalt fel, hogy ne kelljen átalakítani a Ferrarit, hanem a Brawn, a Toyota és a Williams eszközét nyilvánítsák szabálytalannak.

Az eredmény szerda délután derül ki.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik