Bár Jenson Button négyből három versenyt megnyert az idén, és 13 pontos előnnyel áll Sebastian Vettel előtt, a jelek szerint nem bízta el magát. Egyrészt tisztában van azzal, hogy Vettel 18 pontja nem tükrözi hűen eddigi teljesítményét, másfelől úgy véli, a Red Bull-Renault már jobb autó, mint a Brawn-Mercedes.
„Az összes csapat felzárkózott hozzánk, a Red Bull pedig már le is hagyott – mondta Button. – A Formula–1-re jellemzően azt kell mondjam, elöregedett az autónk nagy része. A Spanyol Nagydíjra felfrissítjük az aerodinamikai elemeket, és nagyon remélem, hogy ennek köszönhetően tartani tudjuk pozíciónkat.”
Button Bahreinben az első boxkiállása előtt vette át a vezetést, és utána már nem is engedte ki a kezéből. Abból kiindulva, hogy a Red Bullt saját csapata elé helyezte az erősorrendben, győzelmében alapvető szerepet játszott Vettel balszerencséje. A német az első szervizelése előtt Lewis Hamilton, a második előtt Jarno Trulli mögé ragadt be, Button ez idő alatt elhúzhatott tőle, és meg is tette. Amikor a verseny végére kiszabadult Trulli „árnyékából”, Buttonnak már 17 másodperces előnye lett.
Vettel az első két versenyt pont nélkül fejezte be, pedig sokkal több volt benne. Ausztráliában a hajrában ütközött össze az őt támadó Robert Kubicával, akit ha elenged, hat pontot jegyzett volna, és nem kapott volna tíz rajthelyes büntetést Malajziában. Sepangban a harmadik rajtkockából sorolták vissza, és ahelyett, hogy a győzelemért csatázott volna, kockáztatnia kellett, aminek kicsúszás lett a vége. Két biztos dobogót szalasztott el egyetlen rossz döntés miatt, és könnyen lehet, hogy ezen megy el a vb-címe.
Vettel és Button a Spanyol Nagydíjtól kezdve számíthat rá, hogy az erejét már Bahreinben is próbálgató Ferrari és McLaren felzárkózik rá. A Renault és a BMW is többre képes, Mario Theissen, a Szahírban rémesen szereplő bajorok csapatfőnöke szerint néhány héten belül átrendeződhetnek az erőviszonyok. Theissen óriási meglepetésnek tartja, hogy az új szabályok ellenére nagyon szoros a mezőny, és örül is ennek, hiszen a Bahreini GP-n a középmezőny végén kullogó autói átfogó módosítást követően az élre kerülhetnek.
„Négy verseny alatt három különböző csapat volt képes arra, hogy uralja az időmérő edzést, ami teljesen szokatlan – mondta Theissen. – Ez lehet a biztosíték arra, hogy néhány futamot követően újabb csapatok kerülhetnek a mezőny élére. A többi istállóval szemben úgy döntöttünk, hogy az Ausztrál és a Bahreini Nagydíj között egyáltalán nem fejlesztjük a kocsit, és inkább átfogó változtatást hajtunk végre a Spanyol Nagydíjon.”
Amíg a BMW az eddig megszerzett négy pontja miatt bosszankodik, a Toyota vezetősége azért dühös, mert a rossz gumiválasztás (a többiekkel szemben nem a verseny végén, hanem közepén váltottak a szuperlágy gumira) miatt Trulli harmadik, Timo Glock pedig hetedik lett Szahírban. „Én már annak is örülök, hogy a harmadik hely miatt csalódottak vagyunk” – jegyezte meg John Howett, a csapat igazgatója.