Egy nappal a Ferrari után a Re nault is csatlakozott azok közé, akik ultimátumot intéztek a Nemzetközi Automobil-szövetséghez. Azaz ha az FIA nem változtat a 2010-es idényre kihirdetett szabályokon, nem nevez a világbajnokságra. A fő gond a Renault szerint is a kettős szabályrendszer, vagyis hogy a csapatoknak dönteniük kell a 40 millió fontos költségplafon és a vele járó műszaki szabadság, illetve a szabad költekezés és a technikai megszorítások között.
Bár a kihirdetett szabályokhoz ragaszkodó Max Mosley és az FIA szerint a távozó autógyárakat gyorsan pótolni tudják új csapatokkal, és minden megy tovább, Bernie Ecclestone nem ennyire biztos a dolgában. A száguldó cirkusz gazdasági vezetője jogosan tart attól, hogy az F1-et rendkívül költségessé tevő autógyárak kiszállásával érdektelenné válik a sorozat, a Formula–1 elnevezés önmagában nem garantálja, hogy a nézők továbbra is figyelemmel kísérik. Az F1 az autógyárak nélkül bevételeinek felét is elveszítheti, és olyan ördögi körbe kerülhet, amelynek vége a megszűnés.
Az autógyárak és a Red Bull F1es csapatai más kategóriákban versenyezhetnek tovább, vagy új közös sorozatban indulnak. Az alapításra már nem lenne idő, de az utóbbi években számos formulaautós sorozat indult az FIA jóváhagyásával (például az A1 GP és a Superleague Formula), amelyeknek versenypályákkal és tv-társaságokkal is többéves szerződésük van, és első lépésként csak a licencet kellene megvenni, majd onnan építkezni.
Az olasz Gazzetta dello Sport már azt is tudni véli, hogy a hét kiváló istálló három-három autót indít, és a Ferrarinál a Felipe Massa, Kimi Räikkönen (vagy Fernando Alonso) kettős mellé Valentino Rossit szerződtetik harmadiknak.
Ezek azonban még csak elméletek. Az FIA és a csapatok is örülnének az F1 egyben tartásának, hát még Ecclestone, aki megpróbál mindenkit nyugtatgatni. Csak éppen azt lesz a legnehezebb eldönteni, hogy kinek a szava döntsön. Aki ugyanis meghátrál, lemond a hatalomról, azaz vereséget szenved. Ez a csapatok és az FIA arculatába sem fér bele.