Érvek és ellenérvek

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.05.18. 23:02
Címkék
Vajon mennyi esélye van az idény folytatására Talmácsi Gábornak? Erre a kérdésre kerestük a választ, érveket és ellenérveket felsorakoztatva azután, hogy a magyar világbajnok a múlt héten felbontotta szerződését csapatával.

Talmácsi Gábor nélkül zajlott le a hétvégi gyorsasági motoros Francia Nagydíj – ez azért is furcsa, mert legutóbb hét évvel ezelőtt fordult elő, hogy a magyar pilóta hiányzott egy vb-futamról. Azóta versenyzett sérülten, sőt amikor meg kellett műteni a törött sajkacsontját, akkor sem jutott eszébe egyetlen pillanatra sem, hogy ne induljon a következő viadalon.

Most maga döntött a távolmaradás mellett.

Az okokat tudjuk (azért bontotta fel a szerződést csapatával, mert nem volt meg a szerződésben garantált második motorja, és mert a médiajogokat egy harmadik személynek adták át), a lehetséges következményeket próbáltuk körüljárni. Összegyűjtöttük, mi szól amellett, hogy Talmácsi Gábor a vb-mezőny tagja marad, és még az idén újra elkezdheti gyűjteni a pontokat, illetve mi akadályozhatja ezt meg. Először nézzük a pozitívumokat.

1. Talmácsi Gábor világbajnok, gyorsasága mit sem kopott az utóbbi években, sőt egyre több tudatossággal párosult, s rengeteg tapasztalatának köszönhetően tökéletesen profi a motorok beállításával és fejlesztésével kapcsolatban is.

2. Jövőre új kategóriát vezetnek be a világbajnokságon (az úgynevezett Moto2-t), amelyben új csapatok indulnak, ott közel lehet férkőzni a tűzhöz, és összejöhet egy idei szerződés akár a közös jövő reményében is. A hírek szerint egyébként már most vannak érdeklődők...

3. Talmácsi csapatfőnöke (pontosabban most már csak excsapatfőnöke), Jorge Aspar Martínez ezen a héten hazánkba érkezik, hogy tisztázza a helyzetet pilótájával. Erre nemcsak az eddigi jó kapcsolat ad okot, hanem az is, hogy Martínez lesz az új versenypálya, a Balatonring hatvanszázalékos tulajdonosa – s ahhoz, hogy „versenye” (versenyünk) sikeres legyen, bizony szüksége lenne Talmácsira, aki miatt több tízezren keltek útra az elmúlt években például Brnóba is.

És akkor a negatívumok, amelyek megnehezítik az egyetlen magyar világbajnok helyzetét.

1. A negyedliteres géposztályban „telt ház” van, a MotoGP-ben viszont talán korai lenne a bemutatkozás mindössze három 250-es verseny után.

2. Idény közben, amikor már minden csapat összeállt, minden motoron ül valaki, nehéz lesz olyan alakulatra lelni, amely versenyezteti Talmácsi Gábort, nehéz lesz olyan szerelőgárdát találni, amely tökéletesen kiszolgálja. Persze nem lehetetlen – Talmácsinak 2002-ben egyszer már sikerült, akkor a harmatgyenge Italjetről ült át egy Hondára.

3. Jorge Martínez csapatfőnök a múlt héten azt nyilatkozta, hazánkba utazik, hogy tárgyaljon pilótájával, Talmácsi Gáborral – de csakis vele, menedzserével, Stefano Favaróval nem. Ehhez képest a világbajnok többször is elmondta, sőt közleményben is megerősítette, hogy menedzsere nélkül egy tapodtat sem tesz, csakis Favaro tárgyal az ügyeiben, mert neki nem ez a dolga, hanem a versenyzés. Ha Martínez nem enged, nem lesz megbeszélés, s nem lesz közös jövő sem.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik