Mivel a versenypályán csak a töb bi versenykategória képviselői számára volt hivatalos program, a Formula–1 fő eseménye Flavio Briatore Kék Erő elnevezésű jachtján zajlott: a csapatvezetők tárgyaltak a 2010-es szabályokról és az esetleges lépésekről, amelyeket meg kell tenniük, ha érvényben marad a 40 millió fontos költségplafon. Luca di Montezemolo, a csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) elnöke a késő délutánig tartó megbeszélést követően elárulta, hogy megszületett az egységes álláspont, amelyet az esti órákban tártak Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke elé.
Az FIA első emberével folyó megbeszélésnek egyelőre nincs eredménye, de mindkét fél optimista – az egyeztetés szombaton folytatódik. A BBC helyszínen tartózkodó stábja kiderítette, a csapatok továbbra is elutasítják a költséghatárt, és ennek nyomatékosításaképpen mind a tíz jelenlegi istálló bojkottálni fogja a 2010-es vb-re való nevezést. A jelentkezés beadására jövő péntekig van lehetőség, pénteken már két új istálló, az USF1 és a Campos el is kezdte a papírmunkák intézését. A spanyolokról végre kiderült, hogy nem a GP2-ben 2008-ig Campos néven szereplő, idén már Barwa Addax néven futó istállóról van szó, hanem a korábbi tulajdonos, Adrian Campos spanyol F3-as bajnokságban induló gárdájáról, amelynek F1es szereplése esetén Pau Gasol, a Los Angeles Lakers kosarasa és Carlos Slim mexikói vállalkozó is beszáll a projektbe.
„A csapatok érdeke a Formula–1 színvonalának fenntartása, és ezt minden istálló vezetője így gondolja. Nem célunk más sorozatban szerepelni, de ehhez a szabályokat és megalkotásuk menetét is meg kell változtatni” – mondta Di Montezemolo.
Érdekesség, hogy Sir Richard Bransont, a Brawn-istállóval versenyenként 250 ezer dolláros szponzori szerződést kötő milliárdost állítólag zavarja a Brawn sikeressége, mert így képtelen a főszponzori megállapodást az eredeti összegen tartani. Az újonc istálló öt futamból négyet megnyert, és Nick Fry ügyvezető igazgató a sok jelentkező miatt egyre feljebb srófolja a támogatás árát. Így megszűnhet a Virginnel kötött megállapodás, de a vállalat iránt élénken érdeklődik a McLaren és a Ferrari is.