Vettelt idén üldözi a balszerencse

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.06.06. 01:40
Címkék
Sebastian Vettel nem tud megszabadulni démonjaitól. A Red Bull pilótája pénteken is balszerencsés volt, autója műszaki hibája miatt alig körözött Isztambulban, ahol a mezőny jó részének nagy gondjai vannak a Bridgestone lágy gumijával.

Mielőtt beleült a Red Bull-Re nault-ba, Sebastian Vettel arról beszélt, most már ideje lenne, hogy az ő csapata is jó döntéseket hozzon a legkiélezettebb pillanatokban, és a Brawnhoz hasonlóan kihasználja lehetőségeit. Ehhez képest rémesen alakult a pénteki napja, 17 körével délelőtt a legkevesebb ideig tartózkodott a pályán a mezőnyből, és a második másfél órában sem tudta pótolni elmaradt köreit: mindössze négy forduló jutott neki, mielőtt a motorja miatt túlságosan vibráló autóját félreállítva átengedte a terepet a többieknek.

Elképesztő balszerencse-sorozata van a németnek, az idén ez volt a hetedik szabadedzése, amelyen valamilyen probléma miatt nem végezhetett teljes értékű munkát. Ausztráliában az első tréningen hidraulikai hiba, a másodikon kicsúszás, a harmadikon megint műszaki gond miatt kellett rövidre fognia. Kínában autója felfüggesztésének bajai miatt a második és a harmadik edzésen is kevés időt töltött a pályán, és az időmérőn is minimális körszámot futva szerezte meg a pole pozíciót. A zavartalan bahreini és spanyol körözés után Monacóban motorhiba miatt állt le a Red Bull-Renault, most pedig ismét szinte értékelhetetlenné vált Vettel pénteki edzésnapja. Ezek még csak a szabadedzések, sorolhatnánk a versenyeken történteket is: a melbourne-i karambolt Robert Kubicával, az ebből adódó tíz rajthelyes büntetést Malajziában, amelyek miatt a mezőny egyik leggyorsabb tagjaként két futam után pont nélkül állt, akárcsak Felipe Massa tavaly. A brazilhoz hasonlóan a harmadik futamon győzelemmel reagált, de ezután Bahreinben és Barcelonában két teljes futamot töltött el nála lassabb autó üldözésével (Szahírban Lewis Hamilton és Jarno Trulli, Barcelonában Massa tartotta fel), és nem hozhatta ki gépéből a maximumot. Monacóban az elrontott időmérő után (Nakadzsima Kazuki mögé ért) a rossz gumiválasztás tönkretette a versenyét, lelassuló autója mögött néhány kör alatt feltorlódott szinte az egész mezőny. A kerékcsere után iparkodott, de nem sokáig, mert a gumifalban végezte.

A néhány rossz döntés és a balszerencse miatt áll csupán 23 ponttal, és ezek is szerepet játszanak abban, hogy sok laikus szerint csak esőben nagymenő (mindkét eddigi győzelmét esős futamon szerezte meg). Pedig a délutáni edzésen futott négy köre is elég volt ahhoz, hogy az ötödik leggyorsabb legyen, és számolni kell vele a folytatásban.

Mint ahogy a Brawn és a Ferrari pilótáival is.

Közülük ugyan Rubens Barrichello érte el a legjobb eredményt pénteken, kilencedik lett, de ha valamikor, ezen a napon egyáltalán nem számítottak az időeredmények. (Azért írjuk le: délelőtt Nico Rosberg, délután Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb.) Törökországba ugyanis a Bridgestone először szállított lágy abroncsokat, ennek oka, hogy az idén a két lehetőség közé nagyobb szakadékot helyez, nagyobb teljesítménybeli különbséget idézve elő. A csapatok meg is szenvedtek a lágyabb keverékkel, amelyhez szinte lehetetlen volt beállítani az autókat. A nagy erőlködés vége az lett, hogy az utolsó egy órában alig javított valaki addigi idején, mindenki arra próbált rájönni, meddig tart a lágy gumik szemcsésedési fázisa, amely alatt az autó kezelhetetlenné válik, míg előtte és utána versenyképes a kocsi. A nyolcas számú hosszú bal kanyar különösen megviseli a gumikat, de a versenyre várhatóan felrakódik annyi gumi az aszfaltra, hogy sokkal kezelhetőbbek lesznek az autók.

A helyszínen nem sokan fogják látni, a rendezők ugyanis pénteken elárulták, eddig csupán kilencezer jegyet tudtak eladni a vasárnapi futamra, és már annak is örülnének, ha húszezren összejönnének a lelátókon a versenynapon. Nem csoda, hogy veszélybe került a Bernie Ecclestone-nal 2011-ig szerződésben álló viadal jövője.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik