Taktikázni még nincs értelme – így gondolja a nyílt bajnoki pontversenyt vezető Herczig Norbert. Azt mondja, sok verseny van még hátra a bajnokságból, úgyhogy a hétvégi, veszprémi BF Goodrich-ralin is csak nyomni kell a gázt, és kihozni az autóból a maximumot.
„A legnagyobb nehézséget a kifordított kövek jelentik majd a defektveszély miatt, de azokat próbáljuk elkerülni” – mondta Herczig, akinek csütörtök délután lehetősége volt tesztelni egy Subarut, s egy körre olimpiai, világ- és Európa-bajnok kajakozónkat, Kovács Katalint is beültette maga mellé.
„Élveztem a száguldást, meglepődtem az ugratókon, nem gondoltam, hogy azokon így viselkedhet egy autó” – számolt be az élményeiről Kovács Katalin.
Úgy volt, a WRC-sek közül két pilóta is kihagyja a versenyt, ifjabb Érdi Tibor és Borsi Gergely közül végül csak utóbbi hiányzik – Érdi elindul ( a Korda Erik-féle régebbi Subaruval). Újra láthatjuk a magyar pályákon versenykörülmények között ifjabb Tóth Jánost és Bútor Róbertet. A hétszeres abszolút bajnok „Janikának” ez lesz az idei második versenye (murván az első), s természetesen minden vágya, hogy legyőzze Aschenbrenner Györgyöt és megnyerje az ob-küzdelmeket . „A pályák fekszenek az autónknak, a hosszú táv sem szokatlan, kíváncsian várom a versenyt” – mondta ifjabb Tóth.
Bútor Róbert ennél konkrétabb célokat fogalmazott meg, ő a Szuper1600-asokkal szeretné felvenni a versenyt, pedig egy kisebb kategóriában indul egy Citroën C2-essel.
A verseny pénteken egy prológgal és egy szuperspeciálissal kezdődik (a királyszentistváni szinkronpályán két-két kört tesznek meg a párosok), s ezek eredménye a szokásoktól eltérően beleszámít az értékelésbe. Az igazi küzdelem azonban szombaton zajlik majd – a táv nagy része (csaknem 100 kilométer) akkor vár a mezőnyre.